L'Escola de Doctorat de la UPF va ser creada l'any 2013 amb l'objectiu d'organitzar els ensenyaments i les activitats dels doctorats, ja sigui en una o en diverses àrees de coneixement o amb caràcter interdisciplinari. La seva direcció és a càrrec de la Dra. Núria Sebastián Gallés.

L'Escola ha organitzat les activitats següents:

RIN4'

En el decurs del mes de maig es va dur a terme la sisena edició del RIN4' (Research in four minutes), competició pensada perquè els  estudiants de doctorat presentin oralment i durant quatre minuts la seva recerca a un públic no especialitzat. El nombre de participants va ser de 31.

Enguany i per la situació de la pandèmia, l’Escola de Doctorat ha canviat el format del concurs, amb dues modalitats de presentació: una de virtual a la fase classificatòria, amb els videos de les presentacions dels concursants i la final, que es va celebrar el dia 25 de maig amb un públic limitat.

L'objectiu del RIN4' és promoure la importància de les habilitats comunicatives en la difusió de la ciència. S'hi valora la presentació de les exposicions, per la seva significació acadèmica; la claredat, així com la capacitat i l'habilitat de transmetre i captar l'audiència en general, per ajudar a acostar la ciència i el coneixement al públic no especialitzat.

El Rin4’ consta de quatre categories de premis: primer, segon, tercer i especial, dotats amb 900, 600, 300 i 200 euros, respectivament.

La guanyadora del concurs té dret a participar al concurs "Tesis en 4 minuts", organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació amb el suport de la Generalitat de Catalunya, on participen totes les universitats catalanes.

Menció Internacional al Títol de Doctor

El Comitè de Direcció de l'Escola de Doctorat ha atorgat, a proposta de les comissions acadèmiques dels diferents programes de doctorat, les 49 mencions internacionals al títol de doctor següents:

• 13 a doctors del programa de doctorat en Biomedicina
  • 1 a doctors del programa de doctorat en Ciències Polítiques i Socials
  • 2 a doctors del programa de doctorat en Comunicació
  • 9 a doctors del programa de doctorat en Dret
  • 3 a doctorat del programa de doctorat en Història
  • 3 a doctors del programa de doctorat en Humanitats
  • 6 a doctors del programa de doctorat en Traducció i Ciències del Llenguatge
  • 12 a doctors del programa de doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions

Premis extraordinaris de doctorat

El curs 2020-2021 l'Escola de Doctorat, a proposta de les respectives comissions acadèmiques, ha atorgat 6 premis extraordinaris de doctorat: 2 a doctorands del programa de doctorat en Comunicació, 2 a doctorands del programa de doctorat en Dret i dos del programa de doctorat en Traducció i Ciències del Llenguatge.

Relacions externes

L'Escola de Doctorat de la UPF ha participat en les reunions de les associacions següents:

• Agrupació Catalana d'Escoles de Doctorat (participació en webinar)
  • European University Association. Council for Doctoral Education (participació en webinar)