Aquest curs s’ha recuperat l’acte acadèmic de graduació presencial al campus de la Ciutadella, després que l’any passat s’hagués de celebrar en format virtual. A més a més, s’ha convidat a les promocions de 2020 i 2021, un fet excepcional, i que ha obligat a ampliar el número de sessions, de 6 a 8, i de dies, de dos a tres. Finalment, i amb l’objectiu de fer l’acte en el moment més oportú, amb una afectació baixa per la covid-19, s’ha traslladat al setembre, concretament del 17 al 19 de setembre.

En aquest 27è. acte acadèmic de graduació de la Universitat van participar més de 3.000 estudiants. Van estar acompanyants per més de 5.000 familiars i amics, que van poder seguir l’acte en streaming des de les aules de l’edifici Jaume I del mateix campus. D’aquesta manera es va evitar sobrepassar l’aforament permès al pati de Roger de Llúria.

Les vuit lliçons de graduació d’aquestes cerimònies van anar a càrrec de diversos alumni de la UPF. Per ordre de sessions:

• Roser Sánchez-Todo, del grau en Enginyeria Biomèdica (promoció 2019) i mànager d’un dels departaments de recerca de Neuroelectrics, amb la lliçó “Capítols”
  • Júlia Cot, del grau en Comunicació Audiovisual (promoció 2006) i guionista de televisió, amb la lliçó “Ara toca embrutar-se”
  • Scheherezade Surià, del grau en Traducció i Interpretació (promoció del 2004) i traductora literària i audiovisual, amb la lliçó títol Carta oberta als traductors i lingüistes novells
  • Pablo Simón, del grau en Ciències Polítiques i de l'Administració (promoció 2007) i professor de Ciència Política a la Universitat Carlos III de Madrid, amb la lliçó “Una deuda con los dioses”
  • Miriam Hatibi, del grau en International Business Economics (promoció 2015) i consultora de comunicació, activista i escriptora, amb la lliçó “Responsabilitat individual i col·lectiva”
  • Núria Mas, del grau en Ciències Econòmiques i Empresarials (promoció 1996) i catedràtica i directora del Departament d'Economia d'IESE i titular de la Càtedra Jaime Grego de Healthcare Management i consellera del Banc d´Espanya, amb la lliçó "Cinc reflexions per una graduació”
  • Maria Teixidor, del grau en Dret (promoció 1999) i advocada i presidenta de la Comissió Dona i Empresa de PIMEC, amb la lliçó “Tota una vida”
  • Enric Cano, del grau en Criminologia (promoció 2014) i investigador del Grup de Recerca en Criminologia i Sistema Penal de la UPF, amb la lliçó “Que el passat no ens faci ombra: reflexions després de 7 anys com a graduat”

L'acte, com en anys anteriors, va comptar amb la col·laboració del Consell Social de la UPF, i va ser presentat per professors i antics alumnes de la UPF: Magda Gregori, Lluís Caelles, Roger Cassany, Aitor Álvarez, Marc Guadilla, Judit Pastor, Ferran Moreno i Marta Vives. També es va poder seguir en directe a través de la web de la UPF i de Twitter.