Visualització del contingut web

Aules per a la Gent Gran

Les Aules per a la Gent Gran tutelades per la UPF han fet un gran esforç durant aquest curs per adaptar-se a la situació i reinventar la manera de dur a terme les seves activitats amb un públic majoritàriament poc habituat a l’ús de les tecnologies.

En aquest sentit, la major part de les Aules han passat a format en línia la seva programació de conferències setmanals o quinzenals, altres han simultanejat un format híbrid amb pocs usuaris presencials i altres en línia. Alguna de les Aules, en canvi, han hagut d'ajornar la seva activitat fins que es pugui recuperar totalment la presencialitat en les activitats.

També s’han mantingut en format virtual les reunions de seguiment habituals entre els representants de les Aules i la Universitat.

Cooperació amb la Fundació Catalana Síndrome de Down

Enguany, ha estat la cinquena ocasió en què la Universitat ha col·laborat amb la Fundació Catalana Síndrome de Down per oferir als seus usuaris cursos professionalitzadors. S’ha fet una nova edició del curs d’auxiliar de museus i s’ha iniciat un nou curs d’auxiliar d’oficina. Ateses les circumstàncies, tots dos cursos s’han hagut d’impartir en línia. Tanmateix, sí que s’ha pogut celebrar l’acte de cloenda al campus de la Ciutadella el 30 de juny, amb els participants dels cursos d’enguany i de l’any passat, que no havien pogut gaudir del seu acte de reconeixement. L’acte va ser presidit per la directora de la Fundació Catalana Síndrome de Down, Katy Trias, i per la vicerectora de Compromís Social i Sostenibiltiat de la UPF, Ester Oliveras. Per la seva banda, la presentació va anar a càrrec de la periodista i professora Marta Narberhaus i va comptar amb la participació de diversos professors dels cursos. En el decurs de l'acte es van lliurar 44 diplomes.

Bufet Llibre

El Bufet Llibre és un programa organitzat per la Biblioteca de la UPF que dóna una segona oportunitat als documents que no s'integren a la col·lecció i que poden ser d'interès per als estudiants, professors i PAS de la Universitat. A partir d’aquest curs, a part de fer-se a la Biblioteca/CRAI del Poblenou també es va començar a fer a la Biblioteca/CRAI de la Ciutadella.

Open Day del PRBB

Sota el lema "Somos PRBB. We are scientists", el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) i els seus centres, entre els quals es troba el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF, celebren la seva festa anual de divulgació científica, per a tota la família, durant l'última setmana d'octubre. Enguany, es va fer de manera completament virtual. A través de quatre accions principals, es van dirigir activitats a un públic general per fomentar vocacions científiques, transmetre la importància del pensament científic i per mostrar què hi ha darrere d'aquesta gran infraestructura científica situada a la platja de Barcelona.