Julio Manrique inaugura el curs 2020-2021 de la UPF amb una lliçó centrada en l’obra de Hamlet

L’actor, director, productor teatral i antic estudiant de Dret de la Universitat va pronunciar la lliçó inaugural del nou curs. Celebrat el 20 d’octubre en format virtual, va incloure els parlaments del rector de la UPF, Jaume Casals; el conseller Ramon Tremosa; l’alcaldessa Ada Colau, i la presidenta del Consell Social, Montserrat Vendrell.

Rubén Durante inaugura el curs acadèmic del grau en Biologia Humana

El professor i investigador del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la Universitat va impartir la lliçó inaugural del curs 2020-2021 el 6 d’octubre, sota el títol "La ciència en el punt de mira: lliçons d’una pandèmia”. L’acte es va celebrar a la sala Marull del campus del Mar.

Ernesto Fabré, catedràtic d’Obstetrícia i Ginecologia, imparteix la lliçó inaugural del grau en Medicina

El vicerector de la Universitat de Saragossa va impartir la conferència inaugural del curs 2020-2021, titulada “Se hace camino al andar”, el 8 d’octubre, a la sala Marull del campus del Mar.

José García Montalvo i Guillem López Casasnovas inauguren el curs de la Facultat d’Economia i Empresa

Els dos catedràtics de la UPF van mantenir una conversa sobre els efectes econòmics de la pandèmia en l’obertura del nou curs 2020-2021, amb un format híbrid, des de l’auditori del campus de la Ciutadella i retransmès en streaming, que va tenir lloc l’11 de novembre.

Itziar González-Virós, arquitecta i urbanista, inaugura el curs 2020-2021 de la Facultat de Ciències Polítiques i Socials

“Arquitectura social: pràctiques d’anàlisi política del territori” va ser el títol de la lliçó 2020-2021 de l’activista política i social i exregidora de Ciutat Vella. L’acte, en format virtual, va tenir lloc el 12 de novembre i va servir per posar en valor la figura de M. Rosa Virós, mare de la ponent, rectora de la UPF entre els anys 2000 i 2004 i primera catedràtica de Ciència Política a Espanya.

Claire Wardle inaugura el curs acadèmic del grau en Periodisme

La periodista britànica, cofundadora i directora de First Draft, va pronunciar la lliçó titulada “Conspiracies, rumors and falsehoods: The truth about why the infodemic is so dangerous”. L’acte va tenir lloc el 23 de novembre en format virtual.

Susana de Castro inaugura el curs del grau en Publicitat i Relacions Públiques

Communications Manager de Puma Southern Europe va fer la lliçó titulada “Covid, tiktokers i receptes de pa a Instagram. Com el 2020 ha canviat la comunicació”. L’acte, en format virtual, es va fer des de l’auditori del campus del Poblenou, el 26 de novembre.

James Smiths fa la X Lliçó d’Humanitats Miquel Batllori

El director del King’s Digital Lab del King’s College de Londres va impartir de manera virtual la lliçó inaugural de la Facultat d’Humanitats. L’acte va tenir lloc el 2 de desembre des de l’auditori del campus de la Ciutadella i es va poder seguir en streaming. La lliçó portava per títol “The strategic values of the digital humanities: practices, teaching, research”.