Visualització del contingut web

Per homenatjar el dia de Sant Jordi, que és la festa de la UPF, la Universitat organitza diversos concursos. La imatge dels elements de comunicació dels concursos de Sant Jordi va ser el cartell guanyador del primer premi en l'edició del curs anterior, La pell del drac, d’Albert Parés Jiménez.

Per segon any consecutiu, l’acte de lliurament de premis va ser virtual: es va emetre el 22 d’abril en streaming i va comptar amb la presentació del rector i la participació dels alumnes de l'Aula de Teatre.

Les obres premiades en l'edició 2020-2021 han estat les següents:

• Cartells: primer premi per a Lucía Acín Marco (estudiant d’Humanitats), per Sant Jordi sempre arriba; accèssit per a Enrique Paul Barrios Herzog (estudiant de Llengües Aplicades) per Los dragones son “solo” papel.

• Literari (modalitat poesia): primer premi per a Oriol Buscà Riu (estudiant de medicina), per HHHH; accèssit per a Laia Pérez Monné (estudiant de Dret i Economia), per Dins la fosca tot d’una.

• Literari (narració breu): primer premi per a Elisenda Guarro Picart (estudiant del programa UPF Sènior), per Ànimes confinades; accèssit primer per a Johanna Vicuna Trassard (màster en Salut Pública), per El carrusel, i accèssit segon per a Pablo Manuel Ruiz Fernández (estudiant d’Economia), per Eris y Damócles.

• Literari (text teatral i guió): desert.

• Literari (assaig i prosa de no ficció): primer premi per a Adrián Ruiz Fernández (estudiant d’Humanitats) amb Frente al mar de las cinco tierras; accèssit per a Aleix Rodríguez Gràcia (estudiant d’Humanitats) per Sobre lo virtual, las redes sociales y los memes.

• Divulgació científica: primer premi per a Lourdes González Bermúdez (PDI del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut), per El antídoto de la normalidad; accèssit per a Marta Biarnés Martínez (màster en Salut Pública), per A la recerca de biomarcadors per al diagnòstic preclínic de la demència.

• Fotografia (individual): primer premi per a Nicolás Ortiz Vaquerizas (doctorat en Biomedicina), per Over-caring; accèssit per a Leyre Monreal Arellano (estudiant d’Enginyeria en Informàtica), per Burbujas buceadoras.

• Fotografia (sèrie): primer premi per a Xènia/Xinyu Liu Zhou (estudiant de Comunicació Audiovisual), per XLZ; accèssit per a Paloma Bercovich Melamed (estudiant de Comunicació Audiovisual), per La vella normalitat.

• Blogs, xarxes socials o pàgines web: primer premi per a Dana Miranda Peña (estudiant de Publicitat i Relacions Públiques) per La puta realitat; accèssit per a Pol Villaverde Cortadella (estudiant de Filosofia, Política i Economia), per Blog estudiantil revista l’Universitari.

• Audiovisuals: primer premi per a Andrea Walsh Capdevila i Álvaro Madero Hernández (estudiants d’Humanitats), per El relato de las lágrimas; accèssit per a Mar Suy i Saurina (estudiant de Periodisme), per Esclava de su música.

• Composició musical: primer premi per a Eloi Román Hernández (estudiant de Comunicació Audiovisual), per Calles de Barna; accèssit per a Laura Fernández Tébar (estudiant d’Humanitats), per Alabo esta vida.

• Còmic i il·lustració: primer premi per a Irene Alcalá Saiz (estudiant d’Humanitats), per Adaptación al cómic de “La caja del diablo” (letra de Los Planetas); accèssit per a Diego José Morán Domínguez (estudiant de Dret) per Absència: baf i màscara.

• Reportatge periodístic: primer premi, desert; accèssit per a Georgina Duran Oliu (estudiant de Periodisme), per Crònica d’un mes sense teatre.

Totes les obres presentades a les modalitats de fotografia, cartell i il·lustració s’han exhibit en una exposició virtual. Les obres guanyadores han estat publicades a la web de Cultura de la Universitat.