Les activitats més destacades de REBIUN-Red Española de Bibliotecas Universitarias (sectorial de la CRUE) d'aquest curs acadèmic 2019-2020 han estat les següents:

Organització de jornades i assemblees

• XVIII Workshop de proyectos digitales y VIII Jornadas de OS Repositorios "Ciencia Abierta: Ecos, Retos y Oportunidades de los PlaneS”. Celebrat a la Universidad de León, del 25 al 27 de setembre del 2019. La Biblioteca hi va presentar la comunicació següent: "Caminando hacia la integración del CRIS y el repositorio en la UPF” a càrrec d’Elena Blanco, Anna Casaldàliga i Marina Losada

• XXVII Asamblea Anual de REBIUN, celebrada a la Universidad de Granada, del 13 al 17 de novembre del 2019. En aquesta assemblea, s'hi van presentar els resultats dels grups de treball de cadascuna de les línies estratègiques del III Plan Estratégico de REBIUN 2020 i els informes i els resultats dels diferents grups de treball estables. En aquesta assemblea es va presentar i aprovar el IV Plan Estratégico. Hi va assistir Mercè Cabo.

Degut a la crisis de la COVID-19, REBIUN va cancel·lar els següents events:

• Asamblea extraordinaria. 26 març. IE University (Madrid). per tractar dels objectius del pla de treball.

• XVIII Jornadas CRAI. 4-5 juny. Universitat d'Alacant. Mercè Cabo i Anna Magre formaven part del Comitè Científic d’aquestes jornades.

Participació de la UPF en grups de treball de REBIUN

La Biblioteca de la UPF participa en aquesta nova línia estratégica 2 "Transformación Digital y Ciencia Abierta". Els grups de treball d’aquesta línia estan en procés de constitució.

Altres actuacions:

“Las bibliotecas no paran”

Elaboració d’un portal (https://www.rebiun.org/noticias/universidades/covid-19) que recull la informació actualitzada de com estan reaccionant les biblioteques universitaries de l’estat espanyol davant la crisi COVID-19.

“Las bibliotecas universitarias seguimos activas, nos hemos visto obligadas a cerrar nuestros espacios físicos, y la colección impresa, pero estamos volcadas en potenciar y hacer fácil el acceso a un gran número de libros y revistas electrónicas, los que tenemos contratados y los que las editoriales van ofreciendo gratuitamente ante esta situación. El personal bibliotecario, desde casa, sigue atendiendo cualquier consulta a través de nuestros mostradores virtuales, por teléfono, email, wathsapp y cualquier otro medio. Y hacemos un esfuerzo para seguir apoyando el estudio, la docencia y la investigación adaptándonos a las necesidades que van surgiendo por el confinamiento. Seguid, pues, contando con las bibliotecas desde vuestras casas. #laBibliotecaVieneATuCasa ”