Visualització del contingut web

Aules per a la Gent Gran

Gairebé cent cinquanta membres de les aules per a la gent gran que tutoritza la UPF van tenir ocasió de visitar el campus de la Ciutadella el dia 4 de març. En el decurs de la jornada, Raquel Ballesteros, membre del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de la Generalitat de Catalunya, va explicar l’Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible. A continuació, estudiants del grau en Global Studies i els membres de les aules van treballar en grups i van presentar conjuntament noves propostes de sostenibilitat. Aquesta activitat intergeneracional va resultar una experiència molt enriquidora i ben valorada per part de tots els participants.

D’altra banda, aquest curs s’han incorporat dues aules més al grup d’aules que tutoritza la UPF: l’aula de gent gran de Premià de Dalt i la de Vilassar de Dalt.

Cooperació amb la Fundació Catalana Síndrome de Down

Arran del conveni amb la Fundació Catalana Síndrome de Down, es van impartir les quartes edicions dels cursos professionalitzadors d’auxiliar de producció de programes de ràdio i d’auxiliar de museus, impartits pel professor Francesc Miquel Ponsa i per Ion Gràcia. Un total de 22 estudiants van completar aquests dos cursos. En el cas del curs de museus, els participants van acabar-lo de manera virtual degut al confinament. També va quedar ajornada l’entrega de diplomes d’aquesta promoció.

Bufet Llibre

El Bufet Llibre és un programa organitzat per la Biblioteca de la UPF que dóna una segona oportunitat als documents que no s'integren a la col·lecció i que poden ser d'interès per als estudiants, professors i PAS de la Universitat. A partir d’aquest curs, a part de fer-se a la Biblioteca/CRAI del Poblenou, també es va començar a fer a la Biblioteca/CRAI de la Ciutadella.

Cooperació amb els Amics de l’Hospital del Mar

La Fundació Amics de l’Hospital del Mar està formada per professionals de l’Hospital del Mar i del Parc de Salut Mar, antics treballadors, pacients agraïts, voluntaris, entitats i persones de la societat civil; promou projectes socials, solidaris i d’innovació, i fomenta programes complementaris a l’assistència sanitària basats en teràpies no farmacològiques que ajuden a millorar el benestar emocional de les pacients. Durant el curs s’han fet al campus del Mar diverses activitats d’acompanyament i millora del seu benestar físic, emocional i social, emmarcades en el programa Un Respir al Càncer. Entre les activitats fetes hi ha sessions de mindfulness dins del programa de prehabilitació preoperatòria per a pacients que s'han de sotmetre a intervencions quirúrgiques severes, ioga per a pacients amb càncer ginecològic, o “Viure en Plenitud”, que és un suport emocional per als pacients (entre coaching i mindfulness i altres treballs vivencials).

Open Day del PRBB

La Jornada de Portes Obertes del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) es va celebrar el dissabte 5 d'octubre. Els centres de recerca del Parc, entre els quals es troba el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF, van oferir una gran diversitat d'activitats per als ciutadans. Durant el matí, els assistents van poder fer experiments, visitar els laboratoris, assistir a xerrades científiques, tallers i activitats. Aquesta festa de divulgació científica per a tota la família és possible gràcies a la participació d'uns 300 voluntaris i a la col·laboració de l'ICUB.

La Facultat al Barri

Reforçar la implicació de la comunitat universitària amb el seu entorn és l’objectiu de la iniciativa La Facultat al Barri. En la seva quarta edició, el campus del Mar de la UPF ha obert les seves aules a totes les persones interessades a assistir a classes magistrals de l’àmbit de les ciències de la salut i de la vida. La Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF ha ofert cada trimestre d’aquest curs acadèmic tres classes, impartides en un format divulgatiu i entenedor i obertes als veïns.

Les sessions han estat les següents:

• Ciències Bàsiques I: "Introducció a la biologia sintètica", a càrrec de Javier Macía (28 de novembre).

• Evolució Humana i Salut: "Distribució geogràfica de la diversitat humana”, a càrrec de David Comas (24 d’octubre).

• Evolució Humana i Salut: “Evolució del cicle vital humà”, a càrrec de David Comas (11 de novembre).

• Neurobiologia: “Trastornos afectivos”, a càrrec d’Olga Valverde (19 de febrer).

• Zoologia: “Els mamífers: els hereus de la Terra després de la gran extinció del cretaci-terciari (K-T)”, a càrrec de Salvador Carranza (12 de febrer).

• Psicologia: “Introducción a la psicosomática. La confluencia entre mente y enfermedad”, a càrrec de Miguel Burgaleta (2 de març).