Aquest curs, la situació generada per la covid-19 no ha permès celebrar els actes de graduació com es feia habitualment, a principis de juliol. Tanmateix, la Universitat ha volgut celebrar la finalització dels estudis que es graduen aquest any amb una "festa virtual de la promoció 2020", tot esperant que més endavant es pugui celebrar l'acte de graduació tradicional.

La festa virtual va tenir lloc el dia 3 de juliol, a les 19.00 hores, i va ser retransmesa per streaming. Els estudiants que s'hi van inscriure prèviament, que van ser al voltant de 2.000 entre estudiants de grau i de postgrau —una xifra molt similar a la d'anys anteriors—, van poder rebre al seu domicili un "kit de graduació" que els va permetre interactuar durant la celebració.

Uns dies abans de la festa, es va publicar la "web de la festa" que, amb un disseny atractiu i divertit, convidava a participar-hi amb l'accés a diverses opcions de menú, entre les quals, els vídeos de felicitació de la comunitat UPF, amb més de 70 càpsules, i l’apartat del kit digital (recursos gràfics perquè els estudiants els compartissin a les xarxes socials: gifs, plantilles per a instagram, avatars de facebook o cartells digitals).

La festa va ser presentada des del plató del campus del Poblenou per Òscar Dalmau i Maria Rovira, ambdós Alumni de Comunicació Audiovisual de la UPF. Així mateix, va comptar amb la presència de diversos estudiants de grau, en representació de les facultats i dels centres de la Universitat, així com d’estudiants representants dels estudis de màster i de doctorat. En total, deu estudiants.

La part inicial de la festa virtual va incloure un parlament de Jaume Casals, rector de la UPF, gravat des del pati de l’edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella, escenari habitual de l’acte de graduació.

Mònica Terribas, professora del Departament de Comunicació i directora i presentadora d’El matí de Catalunya Ràdio, va ser una altra de les “convidades” presencials que es va incorporar a la festa, i va ser l’encarregada d’adreçar-se en directe a tots els estudiants en un parlament emotiu.

La festa va estar amenitzada amb música en directe a càrrec del grup Old Shanela i, en el darrer tram, es va poder veure el tradicional vídeo commemoratiu de la promoció.

La festa virtual va tenir una audiència estimada d'entre 5.000 i 6.000 persones.