L'Escola de Doctorat de la UPF va ser creada l'any 2013 amb l'objectiu d'organitzar els ensenyaments i les activitats dels doctorats, ja sigui en una o en diverses àrees de coneixement o amb caràcter interdisciplinari. La seva direcció és a càrrec de la Dra. Núria Sebastián Gallés.

Des de l'Escola de Doctorat estava previst l'organització d'activitats com la Master Class (curs Oral Communication of Scientific Content. Keys for Communicating your Research Effectively) i la competició RIN4' (Research in 4 minuts), adreçades als estudiants de doctorat.  Aquestes ativitats no s'han realitzat amb motiu de la pàndemia Covid 19.

Menció Internacional al Títol de Doctor

El Comitè de Direcció de l'Escola de Doctorat ha atorgat, a proposta de les comissions acadèmiques dels diferents programes de doctorat, les 38 mencions internacionals al títol de doctor següents:

• 17 a doctors del programa de doctorat en Biomedicina
  • 4 a doctors del programa de doctorat en Ciències Polítiques i Socials
  • 4 a doctors del programa de doctorat en Comunicació
  • 4 a doctors del programa de doctorat en Dret
  • 1 a doctor del programa de doctorat en Economia i Empresa
  • 1 a doctorat del programa de doctorat en Història
  • 3 a doctors del programa de doctorat en Humanitats
  • 8 a doctors del programa de doctorat en Traducció i Ciències del Llenguatge
  • 5 a doctors del programa de doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions

Premis extraordinaris de doctorat

El curs 2019-2020 l'Escola de Doctorat, a proposta de les respectives comissions acadèmiques, ha atorgat 18 premis extraordinaris de doctorat: 8 a doctorands del programa de doctorat en Biomedicina, 6 a doctorands del programa de doctorat en Comunicació i 4 a doctorands del programa de doctorat en Traducció i Ciències del Llenguatge.

Relacions externes

L'Escola de Doctorat de la UPF ha participat en les reunions de les associacions següents:

• Asociación Española de Escuelas de Doctorado (reunió anual).
  • Agrupació Catalana d'Escoles de Doctorat (participació en webinar)
  • European University Association. Council for Doctoral Education (participació en webinar)