Visualització del contingut web

Aules per a la Gent Gran

Més de cent membres de les aules per a la gent gran que tutoritza la UPF van tenir ocasió de visitar el campus del Poblenou el passat 28 de maig. En el decurs de la jornada, el professor Joan Ferrés, va impartir la conferència "Comunicació, Persuasió i manipulació".

Cooperació amb els Amics de l’Hospital del Mar

La Fundació Privada “Amics de l’Hospital del Mar", formada per professionals de l’Hospital del Mar i del Parc de Salut Mar, antics treballadors, pacients agraïts, voluntaris, entitats i persones de la societat civil, promou projectes socials, solidaris i d’innovació i fomenta programes complementaris a l’assistència sanitària basats en teràpies no farmacològiques que ajuden a millorar el benestar emocional de les pacients. Durant el curs s’han realitzat al campus del Mar diversos tallers de Sofrologia, Txi Kung i ioga per a pacients amb càncer ginecològic.

Open Day del PRBB

Per 11è any consecutiu, el dissabte 6 d’octubre el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona va celebrar l’Open Day. Amb l’objectiu d’apropar-se a la ciutadania, els científics i personal dels centres del Parc, entre els quals hi ha el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS), van explicar la recerca que s’hi duu a terme. Durant el matí, els assistents van poder experimentar, visitar els laboratoris, assistir a xerrades, tallers i activitats.

Portes obertes al Campus Universitari Mar

El dissabte 27 d’abril el Campus Universitari Mar va obrir les seves portes per convidar a tothom a conèixer la seva activitat docent i de recerca. En aquesta cinquena edició els participants van poder visitar els laboratoris i les aules i conèixer, a través de jocs i activitats, com es formen els futurs professionals de la salut i les ciències de la vida. Al llarg del matí professionals i estudiants van oferir tallers relacionats amb els graus que s’imparteixen al campus.

La Facultat al Barri

Reforçar la implicació de la comunitat universitària amb el seu entorn és l’objectiu de la iniciativa La Facultat al barri. En la seva tercera edició, el campus del Mar de la UPF ha obert les seves aules a totes les persones interessades a assistir a classes magistrals de l’àmbit de les ciències de la salut i de la vida. La Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF ha ofert cada trimestre d’aquest curs acadèmic tres classes, impartides en un format divulgatiu i entenedor i obertes als veïns.

Cafè científic "Avancem amb tu i per tu"

El 8 de maig va tenir lloc una sessió de la iniciativa "Avancem amb tu i per tu". En aquesta ocasió, el tema central va ser el dolor crònic i va comptar amb la col·laboració de l’Hospital del Mar. "Avancem amb tu i per tu" és un homenatge a totes aquelles persones que participen en la recerca sobre malalties, des de pacients fins a científics, passant per voluntaris, familiars, personal sanitari, associacions de pacients i fundacions benèfiques. Mitjançant reunions informals al voltant d’un cafè, el projecte busca acostar pacients i científics en un ambient càlid i proper en el que compartir els seus coneixements i experiències sobre una malaltia mental determinada. En un cafè científic no hi ha experts i no experts: tothom té coses per explicar i per aprendre.

Cooperació al Senegal

Per quart any consecutiu, el Grup de Recerca Educativa en Ciències de la Salut (GRECS) del DCEXS organitza una activitat solidària de formació de professorat de ciències al Senegal en col·laboració amb UPF Solidària. Té com a principal objectiu ajudar als docents d'aquest país africà a millorar les seves classes de ciències a partir de la innovació didàctica i també de la dotació de recursos. Aquesta acció solidària es complementa amb una recollida de bates de laboratori usades per portar-les per a les professores i els professors assistents al seminari celebrat a Dakar al juny de 2019, ja que no disposen d'aquest tipus de roba per poder fer activitats experimentals.