Els dies 5 i 6 de juliol van tenir lloc cinc cerimònies de graduació de grau i una de màsters i nous doctors de la UPF, al campus de la Ciutadella. En aquesta 26a. promoció de la Universitat van participar més de 2.200 estudiants, que van estar acompanyants per més de 5.500 familiars i amics.

Les sis lliçons de graduació d’aquestes cerimònies van anar a càrrec de diversos professors de la UPF. Per ordre de sessions, Vanesa Daza, del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions ("QED"); Salvador Alsius, del Departament de Comunicació ("De les sis W a les sis C”), sessió de postgrau; Serena Olsaretti, del Departament de Dret ("Quan allò personal esdevé polític: tres lliçons de la filosofia política"); Núria Almirón, del Departament de Comunicació (“Cultivar l’ètica de la no violència”); Antonio Monegal, del Departament d'Humanitats ("Per què fem el que fem?”), i a l'última, Teresa Monllau, del Departament d’Economia i Empresa ("Tres idees, una petició i un desig").

L'acte, com en anys anteriors, va comptar amb la col·laboració del Consell Social de la UPF, i va ser presentat per professors i antics alumnes de la UPF: Mònika Jiménez, Marta Narberhaus, Begoña Grigelmo, Marta Vives i Josep Vicenç Mestres. També es va poder seguir en directe a través de la web de la UPF i de Twitter.

Els assistents a les sessions de grau es van endur un obsequi en forma de diari personalitzat de la cerimònia a la qual acabaven d’assistir, en què es recollien la crònica de l'acte i diversos testimonis dels protagonistes.

Pel que fa als estudis interuniversitaris de grau que s'imparteixen a la UPF, el dia 8 de juny va tenir lloc l'acte de jurament hipocràtic dels estudiants de Medicina als Jardins de l'Hospital del Mar. Per la seva banda, els graduats en Filosofia, Política i Economia van celebrar la seva graduació el 29 de juny al Cosmocaixa, en un acte organitzat per la Universitat Autònoma de Barcelona.