Jordi Camí inaugura el curs 2018-2019 amb la lliçó "El cervell il·lusionista. A propòsit de les neurociències que hi ha darrere la màgia"

El catedràtic de Farmacologia del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF va pronunciar la lliçó a l’acte oficial d’inauguració del curs 2018-2019. L’acte, celebrat el 9 d’octubre a l’auditori del campus de la Ciutadella, va estar presidit pel rector, Jaume Casals, i va comptar amb la presència d’Àngels Chacón, consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, i de Núria Basi, presidenta del Consell Social de la UPF.

Carles Feixa inaugura el curs acadèmic del grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció

El catedràtic d'Antropologia Social del Departament de Comunicació i director del projecte TRANSGANG va impartir la lliçó inaugural del curs 2018-2019 el 3 d’octubre, sota el títol "Guerra i pau en les bandes juvenils". L’acte es va celebrar a la sala de graus Albert Calsamiglia del campus de la Ciutadella.

José Ramón Alonso Peña, catedràtic de Biologia de la Universitat de Salamanca, imparteix la lliçó inaugural del grau en Biologia Humana

José Ramón Alonso Peña és investigador a l'Institut de Neurociències de Castella i Lleó. La conferència inaugural va ser el 4 d’octubre al campus del Mar i es va centrar en la línia de recerca que estudia la possibilitat de trasplantar neurones com a tractament per a les malalties neurodegeneratives.

María Luisa Melo inaugura el curs acadèmic del grau en Publicitat i Relacions Públiques

La directora de Relacions Institucionals i Comunicació de Huawei va fer la lliçó inaugural del grau el 5 d’octubre, a l’auditori del campus del Poblenou. La presentació va anar a càrrec de Mònika Jiménez, directora del grau en Publicitat i Relacions Públiques i professora del Departament de Comunicació.

El nou grau en Tecnologies Industrials i Anàlisi Econòmica impartit per la UPF i la UPC es posa en marxa

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona de la UPC va acollir el 16 d'octubre l'acte d'obertura d'aquesta titulació conjunta, que formarà enginyers amb capacitat de desenvolupar tasques de gestió i amb un coneixement detallat de l'economia.

Mercedes Álvarez inaugura el curs acadèmic del grau en Comunicació Audiovisual

La directora de cinema documental va fer la lliçó inaugural del grau, el 22 d’octubre, a l’auditori del campus del Poblenou. La presentació va anar a càrrec de Mercè Oliva, directora del grau i professora del Departament de Comunicació.

Georges Didi-Huberman reflexiona sobre el temps i la revolta en l’obertura del nou curs a la Facultat d’Humanitats

El filòsof i historiador, vinculat a l'École des Hautes Études en Sciences Sociales, va protagonitzar el 22 d’octubre, a l’auditori del campus de la Ciutadella, la VIII Lliçó d'Humanitats Miquel Batllori, sota el títol "Racines ou Tourbillons. Sur deux images du temps", centrada en el pensament de Heidegger i de Walter Benjamin.

El paper dels traductors en l’ajuda humanitària centra l’inici del curs acadèmic de la Facultat de Traducció i Ciències del Llenguatge

Ha estat el tema de la lliçó inaugural dels estudis de la Facultat, que va tenir lloc el 23 d’octubre a l’auditori del campus del Poblenou. Va anar a càrrec d’Ambra Sottile, membre de l’organització Traductors sense Fronteres.

Colin F. Camerer exposa un enfocament alternatiu de la teoria de jocs basat en la jerarquia cognitiva en la lliçó d’economia 2018

El director de la T&Chen Center for Social and Decision Neuroscience de Caltech va impartir la lliçó "Cognitive hierarchy game theory: Evidence from the lab, field and brain". L’acte va tenir lloc el 24 d’octubre a l’auditori del campus de la Ciutadella i va obrir el curs 2018-2019 de la Facultat d'Economia i Empresa.

La invisibilitat i les imatges de l’era Trump centren la lliçó inaugural de Periodisme, impartida per Barbie Zelizer

Barbie Zelizer, directora i professora del Center for Media Risk de l'Annenberg School of Communication de la Universitat de Pennsilvània, va impartir la lliçó “What invisibility tells us about the news”. L'acte va tenir lloc el 29 d’octubre a l’auditori del campus del Poblenou.

Xavier Monzó inaugura el curs acadèmic de l’Escola d’Enginyeria

El president de 22@networkbcn va pronunciar la lliçó titulada “22@:futur”. L’acte va tenir lloc el 30 d’octubre a l’auditori del campus del Poblenou.

Daniel Innerarity planteja diferents “exercicis de reanimació” per revitalitzar una democràcia en crisi

El catedràtic de Filosofia Política i Social i investigador ikerbasque de la Universitat del País Basc, a més de director de l'Institut de Governança Democràtica, va impartir la lliçó “La democràcia després de la democràcia”, que va obrir el nou curs de la Facultat de Ciències Polítiques i Socials. L’acte es va celebrar el 6 de novembre a l’auditori del campus de la Ciutadella.