Durant el curs 2017-2018 s'han produït les novetats següents en les seus de la Biblioteca/CRAI.

Biblioteca/CRAI de la Ciutadella

Durant el mes d’octubre del 2017 s'ha rehabilitat un dels magatzems de la Biblioteca, en l’anomenada galeria de serveis, per convertir-lo en dos espais amb una superfície total de 40 m2 i més ben condicionats.

El desembre del 2017 s'ha instal·lat un quadre de Josep Maria Subirachs en l’Espai Fabra, en la zona d’entrada del Dipòsit de les Aigües, realitzat el 1968 amb motiu del centenari del naixement de Pompeu Fabra.

El mes de juliol del 2018 s'ha instal·lat un tancament en un dels espais en l’extrem de l’edifici Jaume I (20.S14). D’aquesta manera, s'ha convertit en una sala de 38 m2 amb usos polivalents.

També entre els mesos de juliol i agost s'han fet algunes modificacions en el mobiliari de la 2a. planta del Dipòsit: s'ha tret el taulell d’atenció que hi havia i s’hi ha instal·lat un mòdul de prestatgeria per permetre el creixement del fons bibliogràfic; així mateix, s'ha condicionat un despatx en la mateixa planta per al personal de la Biblioteca (10.2A06).

El mes de setembre s'ha habilitat un dels despatxos de la planta baixa del Dipòsit (10.0A08) per acollir-hi l’arxiu personal del filòsof torinès Gianni Vattimo.

Biblioteca/CRAI del Poblenou

Durant l’estiu del 2017 s'han fet millores en l’aïllament acústic en el sostre de la planta baixa de l’edifici La Fàbrica.

El mes de maig s'ha adquirit i instal·lat un aparell d’autopréstec per substituir el model ja existent.

Biblioteca del Campus Universitari Mar

Durant els mesos d’abril i maig s'han fet amidaments acústics i s'ha elaborat un informe tècnic per millorar l’aïllament sonor de les sales de treball en grup, entre si i amb la resta dels espais de la Biblioteca.

També s'han fet diferents actuacions que han implicat simultàniament diferents seus:

• A la Biblioteca/CRAI de la Ciutadella i a la Biblioteca del Campus Universitari Mar s’ha habilitat i senyalitzat una de les sales de treball en grup com a tallers HackLab de cocreació per als estudiants. Aquests espais s'han afegit, així, a la sala HackLab existent a la Biblioteca/CRAI del Poblenou des del curs 2014-2015.

• A les tres seus s'han instal·lat fonts d’aigua, que han ampliat el nombre de les ja existents a la Ciutadella i al Poblenou.