Visualització del contingut web

Per homenatjar el dia de Sant Jordi, que és la festa de la UPF, la Universitat organitza diversos concursos. Enguany, el Govern de Catalunya ha decidit dedicar l’any a commemorar la figura i l’obra de Pompeu Fabra, coincidint amb el 150è. aniversari del seu naixement. La UPF s'ha sumat a aquesta iniciativa atorgant un premi especial a les obres que han versat sobre la figura i l'obra del lingüista i gramàtic català més il·lustre. D'altra banda, s'ha creat la nova categoria de relats i poemes sobre ciència. La imatge dels elements de comunicació dels concursos de Sant Jordi va ser el cartell guanyador en l'edició del curs anterior Escata rosada, de Rita Molina Vallicrosa

L’acte de lliurament de premis als guanyadors dels concursos va tenir lloc el 24 d'abril, al campus de la Ciutadella, i va ser presidit per Pelegrí Viader, vicerector adjunt al rector, i Pablo Pareja, vicerector per a projectes d’acollida, participació i acompanyament, que han lliurat els guardons als guanyadors. Els alumnes de l'Aula de Teatre van participar a l'acte recitant una selecció de textos relacionats amb la vida i l'obra de Pompeu Fabra.

Les obres premiades en l'edició 2017-2018 han estat les següents:

• Concurs de cartells: primer premi desert; accèssit: Anatomia d'una rosa, de Pol Borrellas i Martín (estudiant del grau en International Business Economics).
  • Concurs literari, modalitat poesia: primer premi exaequo per No conciben otra noche si el olvido no les toma, de Patricia Lahiguera Sánchez (estudiant del grau en Dret); i Haikús a Tiana, d'Alba Comas Santamaría (estudiant del grau en Humanitats); accèssit: Funeral (Lluís Companys, 1), de Clara de la Torre Fernández (estudiant del grau en Humanitats).
  • Concurs literari, modalitat narració breu: primer premi exaequo a Retazos fúnebres, de Bertarn Salvador i Mata (estudiant de màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament), i Vides noves, d'Anna Domínguez i Guasch (estudiant del grau en Medicina); accèssit primer: Sócrates i Platón, de Marina Blázquez Martínez (estudiant de màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament); accèssit segon: Los mensajes embotellados ya son la primera forma de comunicación por delante de las palomas mensajeras y los whatsapp, d'Álvaro Madero Rodríguez (estudiant del grau en Humanitats).
  • Concurs literari, modalitat text dramàtic: desert.
  • Concurs literari, modalitat assaig: desert.
  • Concurs de fotografia, modalitat individual: primer premi per a Arrels, de Paloma Bercovich (estudiant del grau en Comunicació Audiovisual); accèssit: Foc, de Marta Michans Marquilles (estudiant del grau en Llengües Aplicades).
  • Concurs de fotografia, modalitat en sèrie: primer premi per a Charras, olvidados por el estado, de Jaume Gil Pujol (estudiant del grau en Economia); accèssit primer: Bonica Travessa, de Paloma Bercovich (estudiant del grau en Comunicació Audiovisual); accèssit segon: Tempus Fugit, de Pau Vall Capdet (estudiant del grau en Comunicació Audiovisual).
  • Concurs de blogs o pàgines web personals: primer premi per a Imponderabilia Mundi, de Lucía Blanco García i Emma Pons Valls (estudiants del grau en Periodisme); accèssit: Cercando la rondine, de Marta Girabal Noguera (estudiant del grau en Humanitats).
  • Concurs de documents audiovisuals i sonors: desert.
  • Concurs de còmic: desert.
  • Concurs de relats i poesies sobre ciència: desert.
  • Concurs de reportatge periodístic: primer premi per a Desplazados con nombre, de Jaume Gil Pujol (estudiant del grau en Economia); accèssit: La comunitat maputxe, la resistència més antiga d'Amèrica Llatina, de Cristina Gironès Martín (estudiant del grau en Periodisme).
  • Concurs de composició musical: primer premi: Focs de Beltane, de Laura Rambla Chardà (estudiant del grau en Comunicació Audiovisual); accèssit: Onades d'agost, de Laura Solsona Manubens (estudiant del grau en Relacions Laborals).
  • Premi especial Any Pompeu Fabra modalitat multimèdia: desert.
  • Premi especial Any Pompeu Fabra modalitat literària (assaig): Qui sóc quan parlo?, de Bertran Salvador i Mata (estudiant de màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament).

Totes les obres guanyadores han estat publicades a la web de Cultura de la Universitat. Durant l'últim trimestre del curs s'ha organitzat una exposició itinerant pels diferents campus de la Universitat amb les obres presentades als concursos de cartells, de fotografia i de còmic.