Des del 2013, els MOOC formen part del catàleg de productes consolidats de la UPF. Així, en els darrers anys s'han implantat un total de 23 cursos.

La UPF continua treballant amb diverses plataformes com FutureLearn, Coursera, Kadenze i P2PU, i ha arribat a un públic divers i de tot el món.

Durant el curs 2017-2018 s’han assolit més de 191.000 inscrits als MOOC, que tenen una mitjana de quatre setmanes de durada i que són oferts en diversos idiomes: anglès, castellà i català. Per produir els MOOC, la Universitat Pompeu Fabra ha comptat amb finançament de la Generalitat de Catalunya (AGAUR); concretament, de l’ajut Interlingua.

Cal destacar que durant el curs 2017-2018 la UPF ha reduït la producció de cursos MOOC, atès que s'ha replantejat les tipologies i les funcions d’aquest tipus de productes docents.

FutureLearn Academic Network

FutureLearn Academic Network (FLAN) és una xarxa d'universitats capdavanteres d'arreu del món que promou la recerca en cursos en línia oberts i massius, els MOOC. La Universitat Pompeu Fabra, a través del CLIK, és membre d’aquesta xarxa i n’organitza regularment simposis i reunions.