Rafael Argullol inaugura el curs 2017-2018 amb una lliçó sobre els conceptes de llibertat i d'enigma

El catedràtic d’Estètica i Teoria de les Arts del Departament d’Humanitats de la UPF va pronunciar la lliçó “Llibertat i enigma en tres escenes”, en el marc de l’acte oficial d’inauguració del curs 2017-2018. L’acte, celebrat el 9 d’octubre a l’auditori del campus de la Ciutadella, va estar presidit pel rector, Jaume Casals, i va comptar amb la presència d’Arcadi Navarro, secretari d’Universitats i Recerca, i de Núria Basi, presidenta del Consell Social de la UPF.

L’estat actual de la recerca biomèdica a Catalunya centra la lliçó inaugural del grau en Biologia Humana

Antoni Andreu, investigador sènior i antic director general de l’àmbit de Recerca i Innovació en Salut de la Generalitat, va impartir la lliçó inaugural “La recerca biomèdica a Catalunya, un motor de transformació social”. L’acte va tenir lloc a l’edifici Dr. Aiguader del campus del Mar, el 4 d’octubre del 2017.

Gemma Rigau obre el curs 2017-2018 de la Facultat de Traducció i Interpretació amb una reflexió sobre pronoms febles

La catedràtica de Filologia Catalana i membre del Centre de Lingüística Teòrica de la Universitat Autònoma de Barcelona va impartir la lliçó “Els pronoms febles adverbials, pronoms capritxosos?”. L’acte va tenir lloc el 10 d’octubre del 2017 a l’auditori del campus del Poblenou i va servir per obrir el curs de la Facultat de Traducció i Interpretació.

Andrei Shleifer inaugura el curs de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials

L’auditori del campus de la Ciutadella va acollir el 25 d’octubre del 2017 la lliçó “Educated Enterpreneurs”, a càrrec del professor de la Universitat de Harvard Shleifer, que va destacar la importància de l’educació i del capital humà en el creixement econòmic.

Ramon Besa, Enric Juliana i Patrícia Plaja inauguren el curs acadèmic 2017-2018 del grau en Periodisme

L’auditori del campus del Poblenou va acollir el 21 de novembre la inauguració del curs acadèmic del grau en Periodisme. Va anar a càrrec dels periodistes Ramon Besa, cap d’esports d’El País; d'Enric Juliana, director adjunt de La Vanguardia, i de Patrícia Plaja, cap de prensa dels Mossos d’Esquadra. La lliçó va girar al voltant d’un diàleg sobre si “És necessari el periodisme avui”.

Mª Ángeles Durán de las Heras reclama dignitat i recursos per a les persones cuidadores en la lliçó de la Facultat de Ciències Polítiques i Socials

La professora d’investigació ad honorem del CSIC va impartir la lliçó “La Europa que necesita cuidados y la que cuida”, en la qual va analitzar els dilemes metodològics de l’Enquesta Social Europea i els seus resultats pel que fa a salut. L’acte va tenir lloc el 18 de gener del 2018 a l’auditori del campus de la Ciutadella.