Visualització del contingut web

Aules per a la Gent Gran

Durant aquest curs, s’ha afegit l’aula de Vilassar de Mar al conjunt d’aules que tutoritza la UPF. Des del Vicerectorat per a la direcció de projectes de compromís social i igualtat se n’ha fet el seguiment acadèmic a través de reunions trimestrals amb les juntes de les aules.

El dia 13 de febrer, al voltant de 200 membres de les Aules per a la Gent Gran van assistir a la jornada organitzada per la Universitat al campus de la Ciutadella.  La jornada va incloure un cicle de presentacions d'investigacions en format breu, a càrrec dels doctorands de la UPF Jordina Torrens, Jesús Bas, Angel-David Blanco Casares i Andrea Riquelme. A continuació, la Direcció del campus va fer una presentació sobre el campus de la Ciutadella i es va oferir una visita lliure als espais.

Projecte "Prometeus"

La Xarxa Prometeus té la finalitat de facilitar el pas per la universitat de joves amb dificultats econòmiques i en entorns poc favorables del barri del Raval. En aquest marc, el projecte "Prometeus" persegueix tres blocs de resultats que tenen a veure amb l’impacte, el retorn i la transferència.

Entre les accions específiques s’ha assignat una figura tutorial per als estudiants procedents d’aquest entorn i la coordinació entre les institucions per fer el seguiment dels alumnes. I s’ha posat en marxa un mecanisme de mentoria de suport a aquests alumnes. Aquest curs, s’ha cobert només una de les dues beques.

El maig del 2018 el projecte va ser guardonat amb el premi Barcelona Innovació Educativa, creat per l’Ajuntament de Barcelona per reconèixer aquelles iniciatives innovadores en el desenvolupament de la ‘ciutat educadora’ que comportin una millora de la pràctica educativa i que contribueixin a promoure les oportunitats educatives i la inclusió social que entitats i centres educatius porten a terme a la ciutat.

Curs "Universitat i tu" (Campus Júnior)

Es tracta d’un curs inclusiu orientat al desenvolupament d’habilitats personals. S’adreça a alumnes de tercer i quart d'ESO i primer de batxillerat, i s’organitza al voltant de tallers d’estiu multidisciplinaris que, durant una setmana, combinen la docència amb una part pràctica i experimental. El curs 2017-2018 van participar-hi 18 estudiants i el curs va comptar amb el suport del Districte de Ciutat Vella per als alumnes d’instituts del Raval.

Bufet Llibre

Del 18 al 22 de juny va tenir lloc la 4a. edició del Bufet Llibre. Aquesta iniciativa permet la reutilització de llibres que, per diversos motius, no s’integren al fons bibliogràfic de la Biblioteca. A més de donar una segona oportunitat als llibres, permet acostar la Universitat al barri, ja que és una activitat oberta a tothom.

Cooperació amb els Amics de l’Hospital del Mar

Aquesta fundació té com a missió promoure projectes socials, solidaris i d’innovació a l’Hospital del Mar, i desenvolupa un projecte que vol millorar la qualitat de vida i el confort de les malaltes amb càncer de mama, fomentant programes complementaris a l’assistència sanitària basats en teràpies no farmacològiques que ajuden a millorar el benestar emocional de les pacients. Durant el curs, s’han fet al campus del Mar diversos tallers de sofrologia i de txi kung per a aquestes pacients.

Visita al PRBB del Casal de Gent Gran del Poble-sec

El mes d’octubre, i un cop més, el campus del Mar va acollir un grup de persones del Casal de Gent Gran del Poble-sec, que van assistir a la xerrada “Els processos de la memòria”, impartida pel Dr. Francisco Muñoz. Tot seguit van poder visitar algunes de les instal·lacions de recerca que el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut té al PRBB.

Open Day del PRBB

El 7 d’octubre, per desè any consecutiu, el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) va obrir les seves portes a l’Open Day, amb l’objectiu d’apropar la ciutadania a la recerca que s’hi duu a terme. Els assistents van poder visitar els laboratoris; assistir a xerrades, tallers i experiments organitzats pels centres del Parc, entre els quals hi ha el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS).

Portes obertes al Campus Universitari Mar

El dissabte 7 d’abril, el Campus Universitari Mar va obrir novament les seves portes per convidar la ciutadania a conèixer la seva activitat docent i de recerca. Al llarg de tot el matí, grans i petits van poder participar en els jocs i les activitats organitzades per professionals i estudiants per donar a conèixer els ensenyaments i les aplicacions de les ciències de la salut i de la vida. En aquesta quarta edició, la Jornada de Portes Obertes del Campus Universitari Mar ha apropat la Universitat no només a la ciutat, sinó també a altres indrets de la geografia catalana.

La Facultat al Barri

El campus del Mar de la UPF ha obert les seves aules a totes les persones interessades a assistir a classes magistrals de l’àmbit de les ciències de la salut i de la vida. En la seva segona edició, la iniciativa ha buscat reforçar la implicació de la comunitat universitària amb el seu entorn. La Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF ha ofert cada trimestre d’aquest curs acadèmic tres classes, impartides en un format divulgatiu i entenedor i en les quals l’únic requisit per assistir-hi és tenir més de 16 anys i haver-s'hi inscrit prèviament.