Política de professorat

El curs acadèmic 2022-2023 ha estat testimoni d’importants canvis legislatius amb un impacte directe i profund sobre la política de professorat de la Universitat. El principal és l’entrada en vigor de la nova Llei orgànica del sistema universitari (LOSU), moltes de les disposicions de la qual han obligat la Universitat a actuar amb rapidesa i a modificar diversos processos.

En aquest context, destaca especialment la primera convocatòria de places de professorat associat indefinit el mes d’abril del 2023. Aquesta convocatòria va incloure un total de 350 places, que s’incorporaran a la Universitat abans de l’inici del curs acadèmic 2023-2024.

Un segon canvi legislatiu que ha tingut impacte sobre la política de professorat ha estat l’entrada en vigor de la nova Llei de la ciència, la tecnologia i la innovació, en virtut de la qual s'ha modificat, per acord del Consell de Govern de 14 de desembre del 2022, la normativa del programa tenure-track.

En paral·lel, durant el curs acadèmic 2022-2023 s'han estabilitzat un total de 22 places de professors (una en el marc del programa Serra Húnter) i s'han promocionat 5 professors a catedràtic contractat. Alhora, s'han incorporat un total de 15 persones en el marc del programa tenure-track de la UPF.

Així mateix, s’han concedit 7 ajuts per requalificar el sistema universitari espanyol per al període 2021-2023, en la modalitat Margarita Salas per un import total de 619.807,15 euros. En col·laboració amb el Consell Social, també s’han definit noves categories d’investigadors postdoctorals, una decisió que ha d’ajudar a reforçar l’aposta de la Universitat per la captació i la retenció de talent.

Finalment, s’ha publicat la convocatòria d’ajuts per a joves investigadors amb responsabilitats de cura d’infants menors de 6 anys per al curs 2022-2023, per tal d'afavorir la incorporació de joves investigadors a l’àmbit universitari i refermar el seu compromís amb la igualtat de gènere; s'han atorgant 3 ajuts a investigadores de la Universitat.