Entre el 15 i el 23 de setembre, la UPF va organitzar La Benvinguda, una nova iniciativa destinada a facilitar l’arribada dels nous estudiants de grau que inicien la seva etapa a la Universitat el curs 2022-2023. Es tracta d’una sèrie d'activitats acadèmiques, socials i d’oci amb la participació de diferents unitats i serveis, estudiants i associacions d’estudiants i alumni, que complementen les sessions que organitzen habitualment les facultats i les escoles de la UPF.

El fil conductor de les activitats, que es van repartir entre els tres campus (Ciutadella, Mar i Poblenou), va ser el viatge a través de l’univers Pompeulàndia. En aquest viatge, els estudiants actuals de la UPF van tenir un paper rellevant com a guies per la ruta "Descobreix Pompeulàndia”. Prop d’un centenar d’estudiants de segon, tercer i quart curs es van inscriure per participa-hi activament, i van ajudar els nouvinguts en tot el que necessitaven a partir de les experiències i del coneixement acumulats prèviament.

Aquestes jornades no només han permès als estudiants conèixer la informació de caràcter acadèmic i logístic que necessitaran a partir d’ara, sinó que també s'han complementat amb moltes activitats de caràcter social, cultural, lúdic i associatiu.

L’objectiu principal ha estat que els estudiants es relacionessin entre ells i amb tots els serveis que els oferirà la UPF, fet que els ha permès conèixer companys de classe i descobrir tot el que representa ser un estudiant de la Universitat.

Les activitats de La Benvinguda s'han recollit en una web que permet fer una cerca per cadascun dels graus oferts. Les va organitzar un equip transversal, juntament amb diferents serveis i unitats de gestió acadèmica de la Universitat, i s'han dividit en àmbits diferents.

Les associacions d’estudiants també hi han tingut un paper protagonista a través de les “Activitats socials”. Se les ha convidades a donar-se a conèixer entre els nous estudiants a través de l’organització d’activitats lúdiques com jocs, tallers, xerrades, debats o activitats esportives.

Per acabar, la setmana es va tancar amb el “Final de festa i chillout”, que va tenir lloc el 22 de setembre, a partir de les 18.00 hores, a la plaça Gutenberg del campus del Poblenou, i va comptar amb el suport organitzatiu de l’associació Pompeufarra.

El final de festa va aplegar més de 1.500 nous estudiants i guies, que van omplir la plaça per celebrar l’inici del curs. La vetllada, conduïda per Anna Maíllo, alumni del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UPF, que va cursar també el Programa de Grau Obert, va comptar amb les actuacions dels monologuistes Galdric Plana i Marc Sarrats, l’actuació castellera de la Colla dels Trempats de la UPF, i la música del compositor i cantautor Julen Gerrikabietia, alumni del grau en Comunicació Audiovisual.