Marko Daniel inaugura el curs 2022-2023 de la UPF amb la lliçó “Els colors dels nostres somnis”

Director de la Fundació Joan Miró des de l’any 2018, antic cap de programes públics de la Tate Modern i la Tate Britain de Londres i expert en art contemporani xinès i català, va pronunciar la lliçó inaugural el dimarts 4 d’octubre, en un acte presidit per Oriol Amat, rector de la UPF. Va estar acompanyat per Gemma Geis, consellera de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, i Montserrat Vendrell, presidenta del Consell Social de la Universitat.

Marc Balcells inaugura el curs acadèmic del grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció

Professor de Criminologia i Dret Penal de la Universitat Oberta de Catalunya, antic alumne de la UPF i professor associat (2015-2022) del Departament de Dret de la Universitat, va impartir la lliçó “De Barcelona al món, de la delinqüència contra el patrimoni cultural a la delinqüència transnacional”, el 5 d’octubre del 2022. L’acte va tenir lloc a la sala de graus Albert Calsamiglia del campus de la Ciutadella.

Esther Tallada inaugura el curs acadèmic de la Facultat de Traducció i Interpretació

Traductora, alumni UPF de Traducció i Interpretació (promoció de l'any 1998) i antiga professora de la Universitat, va pronunciar la lliçó “Traduir: caos i aventura de crear”, que va obrir el curs 2022-2023 de la Facultat de Traducció i Ciències del Llenguatge de la UPF, en el que va ser el primer acte de celebració del 30è. aniversari de la creació del centre. La inauguració va tenir lloc l’11 d’octubre a l’auditori del campus del Poblenou.

Priscila Álvarez Cueva inaugura el curs acadèmic del programa UPF Sènior

Investigadora predoctoral del Departament de Comunicació de la UPF, va pronunciar la lliçó “Entre la pantalla i el ritme: el paper de la música comercial en els estereotips de gènere”, en el decurs de l’acte d’obertura del curs 2022-2023 del programa UPF Sènior. L’acte va tenir lloc el 14 d’octubre a l’auditori de l’edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella.

Emmanuel Letouze inaugura el curs acadèmic de l’Escola d’Enginyeries

Investigador Marie Curie del Grup de Recerca en Sociodemografia de la UPF, va pronunciar la lliçó “Applications and implications of the 'Data Revolution' for Development and Democracy” en el decurs de l’acte d’obertura del curs 2022-2023 de l’Escola d’Enginyeries. L’acte va tenir lloc el 15 d’octubre a l’auditori del campus del Poblenou.

Tatiana Delgado inaugura el curs acadèmic del grau en Comunicació Audiovisual

Cofundadora de l’estudi de videojocs Out of the Blue, va pronunciar la lliçó inaugural del grau en Comunicació Audiovisual, que portava per títol “20 anys com a dissenyadora de videojocs”. L'acte es va celebrar el dilluns 24 d’octubre a l'auditori del campus del Poblenou.

Josep Maria Antó i Sara Àvila Pérez inauguren el curs acadèmic del grau en Medicina

Josep Maria Antó, investigador d'ISGLOBAl i catedràtic emèrit del Departament de Medicina i Ciències de la Vida de la UPF, i Sara Àvila Pérez, alumni i metgessa al CHUV de Lausana, van obrir el curs acadèmic 2022-2023 del grau en Medicina amb la conferència "Els reptes de la medicina a l'era de l'antropocè". L’acte va tenir lloc el 24 d’octubre a la sala Marull del campus del Mar.

Mercè Cucurny Pujol-Xicoy, Muntsa Dachs i Maria Pérez Bermejo inauguren el curs acadèmic del grau en Publicitat i Relacions Públiques

Mercè Cucurny Pujol-Xicoy, consultora de comunicació i imatge, relacions públiques; Muntsa Dachs, directora creativa a VMLYR, i Maria Pérez Bermejo, alumni UPF i manager d'estratègia a Starcom, van ser les encarregades de pronunciar la lliçó inaugural del grau en Publicitat i Relacions Públiques del curs 2022-2023. L'acte, celebrat el 26 d'octubre, a les 12.00 hores, va omplir l'auditori del campus del Poblenou i portava per títol “La comunicació estratègica té nom de dona: una mirada a la professió a través de tres generacions”.

David Comas inaugura el curs acadèmic del grau en Biologia Humana

David Comas, catedràtic del Departament de Medicina i Ciències de la Vida, va inaugurar el curs 2022-2023 del grau en Biologia Humana amb la lliçó "La diversitat del genoma humà, tots som únics però molt semblants". L’acte va tenir lloc el 26 d’octubre a la sala Marull.

Fiona Scott Morton inaugura el curs acadèmic de la Facultat d’Economia i Empresa

La professora d’Economia de la Yale School of Management, Theodore Nierenberg,  va pronunciar la lliçó “Challenges for Competition Policy in the Digital Economy”. L’acte va tenir lloc el 2 de novembre a l’auditori del campus de la Ciutadella.

Carles Ramió inaugura el curs acadèmic de la Facultat de Ciències Polítiques i Socials

Carles Ramió, catedràtic del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, va pronunciar la lliçó “Els reptes públics de la dècada 2020-2030 i el paper que han d’exercir els politòlegs”. L’acte va tenir lloc el 10 de novembre al campus de la Ciutadella.

Aurora Masip, Anna Raurich i Mireia Rom inauguren el curs acadèmic del grau en Periodisme

Les periodistes Aurora Masip, Anna Raurich i Mireia Rom van pronunciar la lliçó “Què és ser periodista? Una mirada a la professió a través de tres generacions d’exalumnes”, que va tenir lloc el 21 de novembre a l’auditori del campus del Poblenou.