Aules per a la Gent Gran

Les Aules per a la Gent Gran tutelades per la UPF tornen a fer les seves activitats presencialment i han recuperat les sortides trimestrals.

Per facilitar-ne la participació, aquest curs s’han fet les reunions de seguiment habituals entre els representants de les catorze Aules i la Universitat de manera híbrida, compaginant la presencialitat amb la connexió virtual.

Cooperació amb la Fundació Catalana Síndrome de Down

Per setè any consecutiu, la Universitat ha col·laborat amb la Fundació Catalana Síndrome de Down oferint a 10 dels seus usuaris un curs d’auxiliar d’oficina, impartit, durant el segon trimestre, al campus de la Ciutadella, per la professora Teresa Monllau i Joan Miralles (Imperial).

L’acte de cloenda va tenir lloc el 3 de maig a l’auditori de l’edifici Mercè Rodoreda, del campus de la Ciutadella, i va estar presidit per Eva Pujadas, vicerectora de Compromís Social i Sostenibilitat de la UPF, i Katy Trias, directora general de la Fundació Catalana Síndrome de Down, amb l’assistència dels participants i les seves famílies.

Bufet Llibre

Del 6 a l’11 de juny ha tingut lloc El Bufet Llibre a la Biblioteca/CRAI de la Ciutadella i del Poblenou. Aquest és un programa organitzat per la Biblioteca de la UPF, que neix amb l'objectiu de donar una segona oportunitat a documents que no s'integren en la col·lecció de la Biblioteca i que poden ser d'interès per a estudiants, professors i PTGAS de la Universitat.

Open Day del PRBB

El Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) i els seus centres, entre els quals es troba el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF, van celebrar la seva festa anual de divulgació científica, per a tota la família, el dissabte 8 d’octubre del 2022. Una jornada de portes obertes per donar a conèixer les seves instal·lacions, les seves activitats investigadores i els centres i personal que les fan.

Aprenentatge i servei dins l’àmbit de compromís social

La UPF, com a membre permanent de la xarxa catalana, va formar part del comitè organitzador de l'XI Congrés Nacional i V Internacional d'Aprenentatge i Servei Universitari, que es va celebrar els dies 25, 26 i 27 a la Casa de Convalescència de Barcelona, amb la participació de 300 persones i 200 pósters i comunicacions.

L’impacte i l'avaluació van ser els conceptes clau d’aquest congrés, que proposava radiografiar l’ApS universitari a tot l’Estat. Concretament, es va fer reflexió sobre l’impacte de l’ApS en les entitats i la seva comunitat, en l’estudiant i en els docents i la Universitat.

Aquest any, una entitat com SETEM ha usat el catàleg d’aprenentatge i servei amb els alumnes de la Facultat de Traducció amb l'encàrrec de traduir un text del català a l’anglès per a la campanya “Roba neta”. SETEM és una entitat que treballa pel sistema global amb diferents campanyes per la justícia social. L’experiència per part de l’entitat com la dels estudiants es positiva i valoren amb molt entusiasme poder fer més trobades d’aquest tipus.

L'aprenentatge i servei (ApS) és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb la finalitat de millorar-lo. L’aprenentatge i servei és, doncs, un projecte educatiu amb utilitat social.

El seu objectiu principal és formar professionals socialment responsables, ja que, juntament amb l'aprenentatge de continguts, competències i habilitats pròpies de cada titulació, es desenvolupa el compromís cívic i social a partir de la pràctica reflexiva. Es tracta d'una proposta que té un gran impacte en la docència, en tant que permet als estudiants universitaris desenvolupar la seva implicació social amb el territori, al mateix temps que segueixen els seus estudis universitaris.