A l’inici del curs 2022-2023 van decaure les darreres limitacions i recomanacions de caràcter sanitari que, a conseqüència de la pandèmia per covid-19, s’havien implantat des del 2020.

El Dipòsit de les Aigües, centre de diferents actes

L’emblemàtic edifici, com a símbol patrimonial de la Universitat, ha estat protagonista al llarg del curs de diferents novetats:

• El divendres 10 de juny del 2022 va acollir una performance de l’artista i poeta Perejaume, L’escrita. L’acte es va organitzar en el marc de les IX Lliçons Haas.

• El dijous 23 de febrer del 2023 va tenir lloc un acte d’agraïment al rector Enric Argullol per la seva tasca, determinant, per incorporar el Dipòsit al patrimoni immobiliari de la Universitat, transformant-lo en una gran sala de lectura de la Biblioteca al campus de la Ciutadella. Durant l’acte, que va comptar amb la presència de les autoritats de la Universitat i de representants de la Biblioteca, es va descobrir una placa commemorativa en una de les columnes de la part central de l'edifici.

• El divendres 28 d’abril va tenir lloc la inauguració, en la zona d’entrada del Dipòsit, de la instal·lació Refugis del pensar, creada expressament per l’artista Isaac Cordal. Es tracta d’una instal·lació feta a partir d’un dels mòduls de prestatgeria de la Biblioteca, que recrea un edifici dins del qual, i a través de diverses finestres, es poden veure a l’interior d’aquestes estances uns petits personatges, en diferents posicions.

En paral·lel a aquests actes, al llarg del curs acadèmic s’ha continuat treballant per completar el projecte de rehabilitació del conjunt del Dipòsit de les Aigües:

• Per avançar en el projecte tècnic de renovació del sistema de climatització de l’edifici, i en el seu corresponent finançament.

• Per assolir la condició de Bé d’Interès Cultural Nacional (BCIN), en coordinació amb les administracions estatal i autonòmica.

Actuacions de millora de les instal·lacions a la Biblioteca/CRAI de la Ciutadella

Durant l’estiu del 2023 s'han executat diverses actuacions, com el canvi de moqueta, dels sobres de les taules i del sostre i enllumenat d’una part dels espais de treball per als usuaris i de circulació, a la sala de Jaume I.