L'Escola de Doctorat de la UPF va ser creada l'any 2013 amb l'objectiu d'organitzar els ensenyaments i les activitats dels doctorats, ja sigui en una o en diverses àrees de coneixement o amb caràcter interdisciplinari.

La direcció de l'Escola de Doctorat ha estat a càrrec, fins al dia 5 de març del 2023, de la professora Núria Sebastián Gallés. A partir del dia 6 de març el professor David Comas Martínez ha estat nomenat nou director de l'Escola de Doctorat.

L'Escola ha organitzat les activitats següents:

Acte de Doctorats Industrials

En el marc del NODE UPF: Setmana de la Transferència de Coneixement, que va organitzar la UPF al llarg de la setmana del 7 a l’11 de novembre del 2022, l'Escola de Doctorat hi va participar amb l'organització de l'Acte de Doctorats Industrials, que va tenir lloc el dia 10 de novembre, de 15.00 a 17.00 hores. L'acte es va dividir en dues parts: la primera va consistir en una taula rodona, en la qual els participants van donar a conèixer les seves experiències i les característiques i abast del Programa de Doctorats Industrials.

La taula rodona va estar moderada per Ruth Rodríguez, professora del Departament de Comunicació de la UPF, i va comptar amb la participació de:

• Albert Sangrà, director del Pla de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya
  • Joan Rigat, gestor de projectes R+D i innovació empresarial d’ACCIÓ
  • Mirella López, doctora UPF amb menció Doctorat Industrial
  • Irene Escolar Haro, Manager of Operations a Acellera Labs SL
  • Carles Pont, director de tesi doctoral amb menció de Doctorat Industrial

La segona part de l'acte va consistir en una sessió de pòsters, en la qual alguns dels doctorands i doctorats industrials de la UPF van explicar la seva recerca als assistents.

RIN4'

En el decurs del mes de maig es va dur a terme la vuitena edició del RIN4' (Research in four minutes), competició pensada perquè els estudiants de doctorat presentin oralment i durant quatre minuts la seva recerca a un públic no especialitzat. El nombre de participants en aquesta edició ha estat de 24, i la final va tenir lloc el dia 18 de maig.

L'objectiu del RIN4' és promoure la importància de les habilitats comunicatives en la difusió de la ciència. S'hi valora la presentació de les exposicions, per la seva significació acadèmica; la claredat, així com la capacitat i l'habilitat de transmetre i captar l'audiència en general, per ajudar a acostar la ciència i el coneixement al públic no especialitzat.

El Rin4’ consta de quatre categories de premis: primer, segon, tercer i especial, dotats amb 900, 600, 300 i 200 euros, respectivament.

El guanyador/a del concurs té dret a participar en el concurs "Tesis en 4 minuts", organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, en què participen totes les universitats catalanes.

Menció Internacional al Títol de Doctor

El Comitè de Direcció de l'Escola de Doctorat ha atorgat, a proposta de les comissions acadèmiques dels diferents programes de doctorat, les 45 mencions internacionals al títol de doctor següents:

• 17 a doctors del programa de doctorat en Biomedicina
  • 6 a doctors del programa de doctorat en Ciències Polítiques i Socials
  • 3 a doctors del programa de doctorat en Comunicació
  • 7 a doctors del programa de doctorat en Dret
  • 2 a doctors del programa de doctorat en Història
  • 3 a doctors del programa de doctorat en Humanitats
  • 6 a doctors del programa de doctorat en Traducció i Ciències del Llenguatge

Premis extraordinaris de doctorat

El curs 2022-2023 l'Escola de Doctorat, a proposta de les respectives comissions acadèmiques, ha atorgat 25 premis extraordinaris de doctorat: 9 a doctorands del programa de doctorat en Biomedicina, 2 a doctorands del programa de doctorat en Comunicació, 9 a doctorands del programa de doctorat en Història, 2 al programa de doctorat en Traducció i Ciències del Llenguatge, 2 al programa de doctorat en Dret i 1 al programa de doctorat en Ciències Polítiques i Socials.

Relacions externes

L'Escola de Doctorat de la UPF ha participat en les reunions de les associacions següents:

• X Conferencia de las Escuelas de Doctorado (Universitat de Barcelona, 20 i 21 d'octubre del 2022)
  • Agrupació Catalana d'Escoles de Doctorat (Universitat de Tarragona, 9 de juny del 2023)