Accions relatives als estudiants

Representació dels estudiants

Consell d'Estudiants (CEUPF)

Durant el curs 2021-2022, el CEUPF ha recuperat totalment la seva activitat, entre la qual destaca l'organització de la Fira d'Associacions, que es va celebrar el dia 23 de febrer del 2022. Hi van participar un total de 24 associacions. Enguany es va recuperar el Mercat Solidari d'objectes trobats, que es va dur a terme el mateix dia de la Fira d'Associacions, al campus de la Ciutadella. També es va organitzar un segon Mercat al campus del Poblenou el dia 24 de maig. Els diners obtinguts s'han destinat al Programa d'Ajuts a l'Estudi de la UPF.

El CEUPF ha coordinat la publicació de dos nous números de la revista Àgora, un al segon trimestre i l'altre al tercer, en format digital, seguint la tendència del curs passat. El Secretariat Tècnic del CEUPF manté reunions periòdiques mensuals amb la delegada d'estudiants i l'equip tècnic del SACU. El CEUPF també ha designat estudiants representants per a diferents òrgans de govern i comissions. En destaca la creació de la Comissió d'Associacions, constituïda amb la finalitat de donar més visibilitat al teixit associatiu de la Universitat.

Eleccions a delegats

En les eleccions a delegats del curs 2021-2022 s’han convocat un total de 152 eleccions, de les quals en 90 s’han proclamat directament els candidats, perquè el nombre d’estudiants presentats era igual o inferior al nombre de llocs que s'havien de cobrir; 52 no s’han celebrat per falta de candidats i només s’han hagut de celebrar 10 eleccions amb sistema de votació electrònica, perquè en aquests casos el nombre de candidats presentats ha estat superior al nombre de llocs a cobrir.

El nombre de candidats presentats el curs 2021-2022 ha estat de 162, el que representa una davallada del 3% respecte del curs anterior. Dels 162 candidats, 152 han resultat escollits (gairebé un 94%). Hi ha hagut, en conseqüència, un lleuger augment de delegats electes d’un 1% respecte del curs 2020-2021 (153 delegats escollits).

La proporció entre candidats i candidates ha variat lleugerament respecte de la del curs anterior: un 50% dones i un 50% homes.

Tot i que el sistema de vot electrònic en les eleccions a delegats està consolidat, la participació ha disminuït notablement respecte de l’any passat (d'un 52% s'ha passat al 33%).

Ajuts a l'estudi de la comunitat UPF

Són ajuts finançats amb aportacions voluntàries dels estudiants de la UPF, d'empreses i d'entitats privades i de la Universitat, adreçats als estudiants dels centres propis de la UPF, matriculats en ensenyaments oficials de grau, que es trobin davant de dificultats econòmiques importants per poder afrontar el pagament de la matrícula. Els ajuts en cobreixen l'import sencer o la part no coberta per les beques equitat. També cobreixen les despeses per gestionar l'impagament.

22 sol·licituds presentades:

• 17 concedides
  • 5 denegades

Programa UPF de beques salari per a nous estudiants de grau de la UPF

Els ajuts del programa UPF de beques salari estan destinats a estudiants en condicions d'accedir a la universitat per primera vegada, amb escassos recursos econòmics.

Se'n convoquen set places, de les quals cinc són de modalitat general i dues, de modalitat Prometeus (Institut Milà i Fontanals, Institut Miquel Tarradell, Institut Barri Besòs, Institut Bernat Metge i Institut Pablo Ruiz Picasso).

Els ajuts tindran la durada dels anys del pla d'estudis del grau en què els beneficiaris obtinguin plaça i formalitzin la matrícula corresponent, i consisteixen en una prestació econòmica de 600 euros mensuals durant els nou mesos del curs acadèmic, renovables durant els anys de durada d'un grau, sempre que es compleixin els requisits de renovació establerts en cada convocatòria.

60 sol·licituds presentades a la modalitat general:

• 3 concedides
  • 57 denegades

9 sol·licituds presentades a la modalitat Prometeus:

• 2 concedides
  • 7 denegades

Altres ajuts

Beques equitat: acreditació del tram de renda familiar per minorar els preus dels crèdits dels estudis universitaris per al curs 2021-2022

Aquestes beques, convocades per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), tenen l'objectiu d'afavorir al màxim l'accés dels estudiants als estudis universitaris, i cobreixen un percentatge de l'import dels crèdits matriculats per primer cop, segons el tram de renda acreditat.

Les beques equitat s'estructuren en sis trams, segons el nivell de renda familiar, els quals van des del tram més baix, 0 i 1, amb un nivell de renda més baix, fins al tram 6, aplicat als estudiants amb el nivell de renda familiar més alt, i per als quals les beques equitat no cobreixen cap import.

2.924 sol·licituds presentades:

• 1.679 concedides