Campus de la Ciutadella

S’ha actualitzat el clúster web per a projectes amb necessitats especials de programació. Això ens permet oferir més seguretat i estabilitat a 60 projectes hostatjats que utilitzaven eines obsoletes.

Per als nous projectes s’està desplegant un entorn de dockers per garantir la continuïtat del servei i tenir els projectes aïllats entre si i així augmentar la seguretat de tots , ja que les possibles incidències d’un projecte també queden aïllades.

S’està treballant en un sistema multiplataforma per millorar la seguretat i els processos per gestionar paraules de pas en l’administració de servidors i altres infraestructures de recerca.

Campus del Poblenou

Els serveis transversals oferts als investigadors són els següents:

• Autenticació amb directori actiu: servei d'autenticació centralitzat per a tots els serveis administrats des de la Unitat d'Informàtica del campus del Poblenou.
  • Repositoris Bitbucket: unificació de repositoris de versions de codi.
  • Espai de disc en xarxa compartit: espai de disc complementari al de la resta de la comunitat universitària, el qual funciona per als sistemes operatius Windows, Linux i Mac.
  • Servidors virtuals delegats: qualsevol grup de recerca del campus pot demanar servidors virtuals per als seus projectes amb gran capacitat de personalització.
  • Assessorament tècnic: servei per als grups de recerca a l'hora de dissenyar els sistemes informàtics d'un determinat projecte: arquitectura de sistemes, seguretat, pressupostos per a maquinari, etc.
  • Sistema de backup: contingut de la cabina que dóna servei a la virtualització i l'espai compartit de dades. Aquest es troba al CPD consorciat del CSUC en modalitat de pagament per ús.
  • Sistema de monitorització: configuració d'un sistema de monitorització i d'alertes compost per diferents eines complementàries, com ara Icinga i Cacti.

Pel que fa al maquinari, durant el curs 2021-2022 s'ha licitat i s'ha adquirit el maquinari del projecte ALiEN del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge. Aquest maquinari s'incorporarà a la infraestructura transversal del campus, que incrementarà notablement la capacitat de càlcul, sobretot pel que fa a computació accelerada per GPU (intel·ligència artificial i deep learning, principalment).

Campus del Mar

A l'inici de curs es van posar en marxa dos nodes mixtos de computació/virtualització/IA. Aquests nodes diposen de 48 cores, 1.5 TB de memòria i 1 GPU connectats al sistema d'emmagatzemament. Amb aquests nodes es vol donar resposta a la creixent demanda en:

• Processos amb ús molt elevat de memòria
  • Visualització d'imatges generades per sistemes 3D + temps
  • Processos de IA que necessiten de GPU