Aquest curs 2021-2022, s'ha reprès l'activitat de la Red de Bibliotecas Universitarias (REBIUN) després dels canvis que hi va haver el curs anterior, pels quals va passar de ser una sectorial pròpia de la CRUE a formar part de la sectorial I+D+i.

El 18 de novembre es va celebrar la XXVIII Asamblea REBIUN en format en línia. S'hi van presentar els informes de les quatre línies de treball i dels grups de treball estables.

Participació de la UPF en grups de treball de REBIUN

La Biblioteca de la UPF participa en la línia estratègica 2 del IV Plan Estratégico. Transformación digital y ciencia abierta. Concretament, es va treballar en els objectius següents:

–Medir el acceso abierto en las universidades y centros de investigación.
–Calcular los costes de las APC para avanzar en el Plan S.
–Adaptar herramientas para elaborar el Plan de Gestión de Datos.
–Participar en acciones de difusión y promoción de la ciencia abierta.
–Avanzar en la implementación de las competencias digitales.
–Trabajar en pro de una regulación de la propiedad intelectual que facilite las misiones de las bibliotecas universitarias y científicas.
–Mejorar la información sobre propiedad intelectual y datos de investigación para facilitar su difusión en abierto.