Política de professorat

Durant el curs acadèmic 2021-2022 s'han estabilitzat un total de 30 professors (un en el marc del programa Serra Húnter) i s'han promocionat 9 professors (2 catedràtics d'universitat i 7 catedràtics contractats). Alhora, s'han incorporat un total de 10 persones en el marc del programa Tenure-Track de la UPF. El conjunt d'aquestes estabilitzacions, promocions i incorporacions és el més elevat dels darrers deu anys i s'ha fet complint la taxa de reposició prevista per a l'any 2022, que ve determinada per les jubilacions i les baixes de l'any anterior.

Cal destacar, a més, que al llarg d’aquest curs s’han produït canvis significatius introduïts arran de la reforma laboral estatal, que han afectat els processos de selecció i de contractació de bona part de les figures de personal docent i investigador. Com a conseqüència, s’ha hagut d’adaptar la normativa reguladora del programa Tenure-Track, aprovada pel Consell de Govern en data 15 de juny del 2022.

Així mateix, s’han concedit 57 ajuts per requalificar el sistema universitari espanyol per al període 2021-2023, per un import total de 5.031.884,94 euros, distribuïts per a cada modalitat segons que s’especifica a continuació:

A) 34 ajuts Margarita Salas per formar joves doctors: 2.402.100,00 euros.

B) 4 ajuts per requalificar el professorat universitari funcionari o contractat: 449.488,94 euros.

C) 19 ajuts María Zambrano per atraure talent internacional: 2.180.296,00 euros.

Finalment, la UPF ha publicat una nova convocatòria d’ajuts per a joves investigadors amb responsabilitats de cura d’infants menors de sis anys per al curs 2021-2022, per tal d'afavorir la incorporació de joves investigadors a l’àmbit universitari i refermar el seu compromís amb la igualtat de gènere.

Estadístiques