Des del curs 2018-2019, els estudiants de grau, de màster universitari i de doctorat, així com els alumni, tenen la possibilitat de complementar la seva formació oficial amb un mínor, un curs estructurat i desenvolupat a l’entorn de l’adquisició d’unes competències concretes d’una àrea de coneixement diferent de la que constitueix el nucli principal dels estudis de cada estudiant. A diferència de la formació transversal de lliure elecció, que s’incorpora a l’expedient de l’estudiant en forma de crèdits optatius, el mínor està concebut com un títol propi, al marge de l’expedient. Els mínors ofereixen a l'estudiant competències i coneixements transversals que complementen la titulació oficial i que l'ajuden a adaptar-se a un món canviant.

El curs 2021-2022 ha augmentat l'oferta de mínors de la Universitat, amb els nous mínor en Creació i Pràctica Cultural i Humanitats Digitals. En total, han estat 26 programes: 10 mínors destinats als estudiants de Grau Obert i 16 destinats a tots els estudiants i alumni de la UPF.

Fins al curs 2021-2022,169 estudiants han completat la seva formació amb un mínor, 53 dels quals ja han obtingut el diploma.

Els programes transversals, dels quals formen part els mínors, agrupen un conjunt d'ofertes formatives dissenyades per fer possible que l'alumnat personalitzi el seu propi currículum amb una formació interdisciplinària que va més enllà de la proposta específica d'un grau. Per destacar aquests programes, el curs 2021-2022 s'ha dissenyat la web dels programes transversals.