Visualització del contingut web

Com es menciona al Pla Estratègic de la UPF (2016-2025), la recerca i la innovació a la UPF han d’estar inspirades en els principis de la recerca i la innovació responsables (Responsible Research and Innovation, RRI), dins el marc de les polítiques de responsabilitat social de la UPF.

Per tal de complir aquests objectius, la Universitat ha continuat establint processos en relació amb les diferents dimensions de l'RRI: ciència i accés obert, educació científica i participació ciutadana, ètica i igualtat de gènere.

S’ha incorporat la web d’RRI a les pàgines web de les diferents UGA dins l’àmbit de recerca i també en el portal de l’investigador de la Universitat.

En les jornades informatives sobre els projectes del Plan Estatal del MINECO s’han fet presentacions específiques relatives als temes d’ètica i accés obert.

S’ha continuat amb la difusió i la disseminació de documents, convocatòries, i amb l’assessorament al PDI i suport en temes d’RRI-RS.

La UPF ha participat durant el mes de novembre del 2016, a la Universitat Jaume I (Castelló), a la jornada Noves Perspectives en la Gestió de la Responsabilitat Social en les Universitats, presentant una ponència titulada “La investigación y la innovación responsables (RRI) en la Universidad Pompeu Fabra. Ejemplo de una práctica compartida”.

Ha participat, amb d’altres institucions d’ensenyament superior europees, en una enquesta com a part d’un estudi posat en marxa per la CE sobre "Seguiment de l'evolució i beneficis de recerca i innovació responsables" (MORRI).

Setmana Internacional de l'Accés Obert

En el marc de la difusió de l'accés obert a les publicacions i a les dades de recerca, amb motiu de la Setmana Internacional de l'Accés Obert (Open Access Week), que es va celebrar del 24 al 30 d'octubre, la Biblioteca/CRAI va organitzar les activitats següents:

• Vermut obert amb l’Open Access: aquesta activitat, adreçada al PDI i organitzada a cada campus, va ser una trobada informal per explicar les claus de l’accés obert a les publicacions i a les dades de recerca, resoldre dubtes i donar algunes idees bàsiques del suport que s’ofereix (e-Repositori, compliment dels mandats H2020 i Plan Estatal, com elaborar un pla de gestió de dades, etc.).

• Xerrada: "Et fan pagar per publicar un article? T’expliquem opcions", impartida per Ana Baiges, Marina Losada i amb la participació de l’editorial MDPI, centrada en les opcions de publicació en accés obert tant en publicacions com en repositori. Divendres 28 de novembre.

Al llarg d'aquest curs també s'ha difós una nova guia per elaborar un pla de gestió de dades i unes infografies sobre dades obertes.

Per una altra banda, l'e-Repositori, el repositori digital de la UPF per a l'accés obert, continua creixent.