Richard L. Revesz inaugura el curs 2016-2017 amb una lliçó sobre regulació del medi ambient

Professor Lawrence King de Dret i degà emèrit de la New York University School of Law va pronunciar la lliçó “Regulation and rationality”, en el marc de l’acte oficial d’inauguració del curs 2016-2017. L’acte, celebrat el 26 de setembre a l’auditori del campus de la Ciutadella, va estar presidit pel rector, Jaume Casals, i va comptar amb la presència d’Arcadi Navarro, secretari d’Universitats i Recerca; Miquel Àngel Essomba, comissionat d’Educació i Universitats de l’Ajuntament de Barcelona, i Núria Basi, presidenta del Consell Social de la UPF.

Robert Gibbons inaugura el curs de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials

L’auditori del campus de la Ciutadella va acollir el 28 de setembre del 2016 la lliçó “Organizational Economics?”, a càrrec del professor de l'Sloan School of Management del Massachusetts Institute of Technology.

La biofabricació d’òrgans centra la inauguració de curs del grau en Biologia Humana

Daniel Navajas, catedràtic de Fisiologia de la Universitat de Barcelona, va impartir la lliçó inaugural “Biofabricació d’òrgans: una nova estratègia per a la regeneració tissular”. L’acte va tenir lloc a l’edifici Dr. Aiguader del campus del Mar, el 30 de setembre del 2016.

El cineasta Oliver Laxe obre el curs del grau en Comunicació Audiovisual

La lliçó inaugural, titulada “Inch allah! El cine como creencia”, va tenir lloc el 3 d’octubre del 2016 a l’auditori del campus del Poblenou. Oliver Laxe, antic alumne de la UPF, també va presentar el seu darrer film, Mimosas, guanyador del Gran Premi de la Setmana de la Crítica al Festival de Cannes.

Lola Badia inaugura el curs acadèmic de la Facultat de Traducció i Interpretació

La catedràtica de Literatura Medieval de la Universitat de Barcelona va impartir la lliçó “Ramon Llull i la traducció”. L’acte va tenir lloc el 5 d’octubre del 2016 a l’auditori del campus del Poblenou i va servir per obrir el curs de la Facultat de Traducció i Interpretació.

Joaquim Maria Puyal dóna algunes claus per aconseguir una comunicació reeixida, en la inauguració del curs del grau en Periodisme

L’auditori del campus del Poblenou va acollir el 5 d’octubre la inauguració del curs acadèmic del grau en Periodisme. Va anar a càrrec del periodista de Catalunya Ràdio Josep Maria Puyal, que va estar acompanyat per tres membres del seu equip: Marta Carreras, Jaume Ramon i Judit Esteban.

Una lliçó sobre el retorn del consum d’heroïna al nostre país centra la inauguració de curs del grau en Medicina

Marta Torrens, experta en addiccions i drogues d’abús, va ser l’encarregada d’obrir el curs acadèmic del grau en Medicina UPF-UAB amb una lliçó titulada “Heroïna: l’epidèmia que torna”. L’acte va tenir lloc el 24 d’octubre del 2016 a la sala Josep Marull de l’Hospital del Mar.

Jordi Jané inaugura el curs del grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció

El conseller d’Interior de la Generalitat de Catalunya va impartir la lliçó “Reptes de seguretat davant l’amenaça terrorista” en l’obertura del curs acadèmic del grau de la Facultat de Dret. L’acte va tenir lloc el 25 d’octubre del 2016 a la sala de graus Albert Calsamiglia del campus de la Ciutadella.

La perspectiva de gènere centra la inauguració de la Facultat de Ciències Polítiques i Socials

María Bustelo, professora i delegada del rector per a la igualtat de gènere de la Universitat Complutense de Madrid, va ser l’encarregada d’obrir el curs de la Facultat de Ciències Polítiques i Socials. La seva lliçó inaugural portava per títol “¿Por qué es necesaria la perspectiva de género en las políticas públicas?” i va tenir lloc el 27 d’octubre del 2016 a l’auditori del campus de la Ciutadella.

Rosa Romà Monfà inaugura el curs acadèmic del grau en Publicitat i Relacions Públiques

L’acte va tenir lloc el 3 de novembre del 2016 a l’auditori del campus del Poblenou. La directora de comunicació i màrqueting de l’Hospital Universitari de la Vall d’Hebron i degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya va impartir la lliçó d’obertura, titulada “Has nascut per a això”.

Cristina Gallach inaugura el curs acadèmic de la Facultat d’Humanitats

La secretària general adjunta per a la Comunicació i Informació Pública de les Nacions Unides va obrir el curs 2016-2017 de la Facultat d’Humanitats, en el decurs d’una conversa sobre els reptes i els desafiaments d’un món global. L’acte va tenir lloc l’11 de novembre del 2016 a l’auditori del campus de la Ciutadella i va comptar amb la participació dels professors Fernando Guirao, Antonio Monegal i Pablo Pareja.

L'impacte de les tecnologies en la creació de startups centra la inauguració del curs de l’Escola Superior Politècnica

Pere Condom, director de Catalunya StartUp de la Generalitat de Catalunya, va ser l’encarregat de pronunciar la lliçó d’obertura, que portava per títol “How tech revolution and disruption define startups”. L’acte va tenir lloc el 15 de novembre del 2016 a la sala polivalent del campus del Poblenou.