Acte de graduació dels estudis de grau i de postgrau de la promoció 2017

El dia 1 de juliol es va celebrar la graduació de la primera promoció del grau interuniversitari en Filosofía, Política i Economia. L’acte, que va tenir lloc al Cosmocaixa de Barcelona, va comptar amb l’assistència de 27 dels 31 graduats i amb la presència d’autoritats de les quatre universitats que formen part de l'Alianza 4 Universidades. La lliçó de graduació va ser pronunciada pel professor Josep Joan Moreso i la conduccció de l’acte va anar a càrrec del periodista i professor de la UPF Lluís Caelles.

Els dies 7 i 8 de juliol van tenir lloc cinc cerimònies de graduació de grau i una de màsters i nous doctors de la UPF, al campus de la Ciutadella. En aquesta 24a. promoció de la Universitat van participar gairebé 2.000 estudiants, que van estar acompanyants per més de 5.000 familiars i amics.

Les sis lliçons de graduació d’aquestes cerimònies van anar a càrrec de diversos docents de la UPF. Per ordre de sessions, Óscar Cámara, del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (“Enginyeria Biomèdica: oportunitat única per fer més UPF”); Emilia Gómez, del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions ("Music engineering: my journey along an interdisciplinary, international and human-influencing research field", sessió de postgrau); Carlos Gómez Ligüerre, del Departament de Dret ("Los retos jurídicos de la economía colaborativa"); Louise McNally, del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge (“The Day After”); Clara Riba, del Departament de Ciències Polítiques i Socials ("Dades sí, però amb una mirada crítica"), i a l'última, Jan Eeckhout, del Departament d’Economia i Empresa ("Treball en Modern Times").

L'acte que, com en anys anteriors, va comptar amb la col·laboració del Consell Social de la UPF, va ser presentat per professores i antigues alumnes de la UPF: Mònika Jiménez-Morales, Imma Amadeo, Ainhoa Sorrosal, Marta Vives i Xantal Llavina. L'acte també es va poder seguir en directe a través de la web de la UPF i de Twitter.

Els assistents a les sessions de grau es van poder emportar un obsequi en forma de diari personalitzat de la cerimònia a la qual acabaven d’assistir, en què es recollien la crònica de l'acte i diversos testimonis dels protagonistes.