Vés enrere Una vintena de persones interessades a col·laborar amb la recerca de la UPF s'apropen als seus tres campus

La visita, en el marc del programa de fundraising institucional, ha estat la primera activitat d'aquest tipus organitzada per la Universitat, amb l'objectiu de donar a conèixer la institució i millorar el seu finançament.
16.04.2015

El campus del Poblenou va ser la primera parada de la visitaUna vintena de persones ha visitat avui els tres campus de la Universitat per tal de conèixer de primera mà les instal·lacions i els principals projectes de recerca que s'estan desenvolupant a la UPF, especialment els vinculats amb l'àmbit biomèdic.

L'activitat, la primera d'aquest tipus organitzada per iniciativa de la UPF, s'emmarca en el pla d'actuacions previstes per la Gerència en l'àmbit del fundraising institucional, i la situa entre les primeres universitats a Catalunya en desenvolupar un programa en aquest camp.

Captar aportacions privades de col·laboradors que donin suport a la tasca de la Universitat, ja sigui mitjançant la donació de fons individuals, o bé mitjançant programes de captació de talent, beques i ajuts a l'estudi o a través del patrocini i el mecenatge, són aspectes claus per millorar el finançament i el posicionament d'una institució intensiva en recerca com és la UPF.

Un matí intensiu de visita per conèixer de prop els tres campus

La jornada ha començat cap a les 10 del matí al campus del Poblenou, amb la rebuda per part de la seva directora, Anna Belchi. El grup ha visitat, entre d'altres, les instal·lacions de la Biblioteca/CRAI i l'edifici Tallers, i ha pogut conèixer equipaments com ara la redacció integrada, el plató de televisió o la sala de realització.

el grup visitant el Dipòsit de les AigüesSeguidament, s'han traslladat al campus de la Ciutadella, en el qual la seva directora, Cristina Oliva, els ha guiat en una passejada per mostrar-los els espais més emblemàtics, entre els quals els patis dels edificis Roger de Llúria i Jaume I, la Sala de Reflexió, l'auditori i la Biblioteca del Dipòsit de les Aigües.

El recorregut ha finalitzat al campus del Mar (Fina Lorente, directora del campus, els ha donat la benvinguda), on els visitants ha assistit a una xerrada en què han participat Jaume Badia, gerent de la UPF, i Arcadi Navarro, director del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (CEXS).

Alguns dels temes tractats han estat la bona posició que ocupa la Universitat en els rànquings internacionals i la bona tasca feta pel CEXS, que ha fet possible que entre els anys 2008 i 2012 sorgissin d'aquest departament 832 articles científics, dels quals 517 formen part del 10% d'articles més citats de tot el món.

Finalment, José Aramburu, professor del CEXS i un dels coordinadors de la Unitat d'Immunologia dins el Programa de Medicina Molecular, ha parlat de la recerca i dels avenços que es fan en el seu camp amb la conferència "Enginyeria del sistema immunitari contra el càncer".

Diferents motius per fer una donació

Arcadi Navarro i José Aramburu impartint la xerrada sobre el CEXS

M. Luisa Pachán, la principal dinamitzadora del grup que avui ha visitat la Universitat, ja té experiència en fer donacions: fins al moment ja n'ha fet tres a la Pompeu Fabra, i se'n sent molt orgullosa.

"Sempre m'ha interessat molt el món de la investigació, en part per una vocació frustrada. Sóc una persona inquieta i m'apassiona la recerca que es pot aplicar, per exemple, a la cura de malalties". "Em satisfà enormement haver fet aquestes donacions i m'omple molt personalment", emfasitza.

Però aquesta passió la vol compartir amb altres persones del seu entorn: "Quan veig que a la gent li agrada aquest món de la recerca i s'entusiasmen com jo, penso que està molt bé que se n'assebentin de primera mà. A més, els investigadors de la UPF amb qui he parlat fins ara els encanta explicar la seva tasca, i a mi això em fascina".

M. Luisa Pachán es va fixar en la UPF perquè la seva assessora fiscal, Lluïsa Fornas, també present entre els membres del grup, li va parlar de l'entorn de recerca en el qual es movia un seu cosí, Oscar Fornas, cap del servei de Citometria de Flux, un servei científico-tècnic conjunt del CEXS i el Centre de Regulació Genòmica (CRG).

Lluïsa Fornas esmenta un altre argument que pot atraure la gent a l'hora de donar: "Quan es fa una donació a una entitat sense ànim de lucre també obligues l'estat a participar-hi, ja que un 25% de la quota de l'import és deduïble". No obstant això, troba a faltar una llei de mecenatge que reguli a bastament tot aquest camp.

Galeria fotogràfica de la visita

Created with flickr slideshow.