Vés enrere La UPF, primera universitat espanyola en el rànquing Times Higher Education

La UPF, primera universitat espanyola en el rànquing Times Higher Education

La Universitat, que se situa en la posició 164 a en l'àmbit mundial i en la 72 a escala europea, és l'única de l'Estat classificada entre les 200 millors, i és també la primera espanyola en l'àmbit de les ciències socials.
03.10.2013

Logo del rànquing THETimes Higher Education (THE) ha fet públics els resultats del rànquing que elabora anualment, un dels més prestigiosos i influents en l'àmbit internacional, i en el qual la Universitat Pompeu Fabra ha escalat fins a la posició 164 des d'un punt de vista global i a la 72 a escala europea.

Aquests resultats, els millors des del 2010, situen la UPF com l'única universitat de l'Estat que ha aconseguit classificar-se entre les 200 millors universitats del món.

En l'edició de l'any passat, la Universitat estava situada en el tram 201-225, per la qual cosa l'ascens aconseguit enguany en el rànquing és considerable. Per àmbits de coneixement, la UPF se situa en la posició 78 en cències socials, i és també l'única universitat espanyola en aquest Top 100.

Domini del món anglosaxó i puixant influència de les universitats asiàtiques

Part del rànqing en què es pot veure la UPF en el lloc 164 Un any més, globalment, el rànquing mostra un clar domini anglosaxó ja que la meitat del Top 100 mundial, l'ocupen universitats nord-americanes; seguides, en nombre, per les europees (35, de les quals 11 britàniques i 8 holandeses), les asiàtiques (11) i australianes (5). No hi ha cap universitat llatinoamericana en aquest bloc.

Així mateix, tal com succeïa en l'edició anterior, les deu primeres posicions les ocupen universitats nord-americanes i angleses: l'Institut de Tecnologia de Califòrnia, Harvard, Oxford, Stanford, MIT, Princeton, Cambridge, Berkeley, Chicago i Imperial College de Londres (amb algun intercanvi de posició entre aquestes universitats en relació a l'edició del 2012).

Pel que fa a les universitats espanyoles i catalanes, la UB i la UAB se situen en el bloc 226-250 per davant de l'Autònoma de Madrid (bloc 301-350) i de les universitats de Navarra, Rovira i Virgili, Politècnica de València, València i Vigo (bloc 351-400).

La UPF destaca en l'impacte de la producció científica i la internacionalització de la comunitat

La metodologia d'anàlisi que s'utilitza al THE inclou  tretze indicadors que fan referència a cinc categories principals, amb pesos específics per al còmput global: docència (30%), recerca (30%),  impacte dels papers (en nombre de citacions) (30%), internacionalització (tant d'estudiants com de professors) (7,5%), i transferència de coneixement i innovació (2,5%).

Com en edicions anteriors, la UPF destaca en l'impacte de les seves publicacions mesurat, entre d'altres, a través de les citacions rebudes i en el qual la Universitat puntua 85,2. Aquest indicador reflecteix la qualitat de la producció científica que es realitza en una institució. Així mateix, la Universitat destaca per la seva projecció internacional (51,7), atenent a la internacionalització d'alumnes i de professorat. Les puntuacions a la resta de categories han estat: transferència de coneixement i innovació (37,3), docència (27) i recerca (27,1).

Altres e-notícies relacionades:

> La UPF és la universitat pública més productiva de l'Estat
> La UPF, entre les millors universitats joves del món