Vés enrere La UPF es manté com l'única universitat espanyola al Top 200 del rànquing Times Higher Education

Destaca la posició en l'àmbit de Ciències Socials, on se situa com la vintena universitat d'Europa i la 67 del món. Globalment, les universitats anglosaxones dominen el Top 100 del rànquing.
02.10.2014

Rànquing THE 2014 perfil UPFTimes Higher Education (THE) ha presentat els resultats del rànquing que elabora anualment, un dels més prestigiosos i amb més projecció global. En aquesta edició, la UPF es manté com la primera universitat espanyola d'aquesta classificació -l'única entre les 200 millors-, ocupant la posició 165 des d'un punt de vista global i la 72 a escala europea.

En aquesta edició, destaquen també els resultats aconseguits en l'àmbit de les Ciències Socials, on la Universitat ocupa la posició 67 a escala global i 19 a Europa. L'excel·lent posició en aquest camp es deu, entre altres factors, als excel·lents resultats que la Universitat obté en l'indicador "cites" d'aquest apartat. Tant el rànquing general com els rànquings per àmbits de coneixement s'elaboren a partir de la combinació de tretze indicadors corresponents a cinc gran àrees, ponderades de la manera següent: docència (30%), recerca (30%), internacionalització (7.5%), transferència (2.5%) i cites (30%). En aquest darrer, que mesura l'impacte de les publicacions i, per tant, la influència de la recerca realitzada en una institució, la UPF obté una puntuació de 95.9 punts, un resultat molt similar al d'universitats de referència com Harvard (96.9), Yale (95.3) o Òxford (87.3).

En la classificació general, en relació a l'edició del 2013, la UPF perd, lleugerament, pes en els indicadors que mesuren la docència, la recerca i la transferència però millora en la seva internacionalització i l'impacte de les cites. Els darrers rànquings publicats apunten en aquesta línia. A la darrera edició del reconegut rànquing QS, també es destacava la projecció internacional de la institució, situant la UPF com la primera universitat de l'Estat en percentatge de professorat internacional, i encapçalant també la classificació de Ciències Socials. D'altra banda, en el rànquing que elabora la Universitat de Xangai, la UPF se situava també com la primera universitat espanyola en l'àmbit de les Ciències Socials (en concret, al Top 75 del món en la disciplina d'Economia i Negocis); malgrat que la metodologia emprada per aquest rànquing afavoreix les universitats de major tamany i amb major recorregut històric. Així mateix, de les cinc disciplines que avalua aquest rànquing, la UPF es va situar també entre les 200 millors en Ciències de la Computació (Matemàtiques, Física i Química són  les tres altres disciplines avaluades).

Domini anglosaxó en el Top 100

L'edició 2014 del rànquing del Times Higher Education mostra, un any més, el domini de les universitats anglosaxones, essencialment, nord-americanes i britàniques. Tal com succeïa en l'edició anterior, les deu primeres posicions les ocupen aquestes universitats: l'Institut de Tecnologia de Califòrnia, Harvard,  Oxford, Stanford, Cambridge, MIT, Princeton, Berkeley, Imperial College London i Yale  (amb algun intercanvi de posició entre aquestes universitats en relació a l'edició del 2013). En relació a la classificació general, la meitat del Top 100 mundial l'ocupen universitats nord-americanes; seguides, en nombre, per les europees (34, de les quals 11 britàniques, 6 holandeses i 6 alemanyes), les asiàtiques (12) i australianes (5). No hi ha cap universitat llatinoamericana en aquest bloc.

Finalment, pel que fa a les universitats espanyoles i catalanes, la UB se situa al bloc 201-225 i la UAB entre les 226-250, per davant de les universitats de València i Autònoma de Madrid (bloc 301-350) i Universitat de Navarra (bloc 351-400).