Vés enrere Un programa d'activitats orienta els estudiants estrangers que la Universitat acull aquest curs 2014-2015

Una benvinguda institucional, sessions explicatives sobre els diferents estudis, els serveis que tenen al seu abast, visites al campus, una presentació d'associacions o una xerrada amb estudiants de la UPF, són algunes de les propostes organitzades.
16.09.2014

Estudiants d'intercanvi durant la sessió de benvingudaLa UPF organitza entre el 15 i el 23 de setembre diverses activitats adreçades als estudiants estrangers que iniciaran la seva estada a la UPF aquest mes de setembre, tant pel que fa als estudiants d'intercanvi (un total de 380) com els que segueixen els diferents programes de l'Education Abroad Program (370).

Els estudiants d'intercanvi, que cursaran els seus estudis a la UPF acollits a diferents programes (Erasmus, convenis bilaterals, SICUE, visitants i Ciencia sin Fronteras), van començar la setmana d'acollida el dimecres 17 de setembre, amb una benvinguda institucional a càrrec de Josep Ferrer, vicerector de Relacions Internacionals.

Seguidament, va tenir lloc la presentació de tots els serveis que els ofereix la Universitat: Idiomes UPF, el Servei d'Atenció a la Comunitat Universitària (SACU) el Voluntariat Lingüistic, la Biblioteca i el Servei d'Informàtica, a banda d'una visita guiada pel campus de la Ciutadella oferta per estudiants de la UPF i d'una xerrada amb consells de seguretat a càrrec dels Mossos d'Esquadra (11.45 h). Estudiants d'intercanvi agafen carpetes de la UPF

El 18 de setembre, Antoni Luna, professor del Departament d'Humanitats, ha pronunciat la conferència "Barcelona, una mica d'història", en la qual ha donat a conèixer la història de la capital catalana, des dels seus orígens fins a l'actualitat.

A continuació, les associacions d'estudiants més implicades amb els estudiants internacionals han presentat l'activitat que porten a terme. Les sessions informatives dels diferents estudis, repartides entre els dies 19, 22 i 23 de setembre, i que tindran lloc als respectius campus de la UPF en què s'imparteixen, completaran les activitats de la setmana d'acollida.

Benvinguda als estudiants de l'Education Abroad Program

Els estudiants que s'han desplaçat a Barcelona per estudiar aquest primer trimestre en el marc de l' Education Abroad Program (programa d'Ensenyament a l'Estranger) de la UPF tenen un programa propi d'activitats de benvinguda i orientació, que va començar el 15 de setembre, i s'allargarà fins el dia 23 d'aquest mes.

L'estructura de les activitats que se'ls ha preparat és de la mateixa tipologia que per als estudiants d'intercanvi, amb una benvinguda institucional, una presentació de l'Hispanic and European Studies Program (HESP) a càrrec de les seves responsables, explicació dels serveis de la Universitat i sessions informatives els diferents estudis.

Destaca, com a novetat d'enguany, una xerrada que va tenir lloc el 15 de setembre amb estudiants de la UPF, que van explicar el funcionament acadèmic i del dia a dia a la Universitat, i en la qual els estudiants nouvinguts van poder fer preguntes amb tots els dubtes que tenien.