Vés enrere La UPF, l'única universitat espanyola entre les 200 millors del món

La UPF, l'única universitat espanyola entre les 200 millors del món

Segons el Times Higher Education, un dels rànquings universitaris de més prestigi internacional. La UPF hi ocupa el lloc 186è. a escala mundial, i el 77è. a escala europea.
10.10.2011

S'acaba de publicar l'edició 2011 del Times Higher Education (THE), un dels rànquings d'universitats de més prestigi i influència al món. Els resultats donen per a la Universitat Pompeu Fabra el lloc 186è. a escala mundial, i el 77è. a escala europea. Amb això, la UPF és l'única universitat a l'Estat que ha aconseguit classificar-se entre les 200 universitats millors del món.

biblioGlobalment, el rànquing THE 2011 mostra un clar domini anglosaxó. Lideren la classificació quatre universitats nord-americanes i una anglesa.

Entre les primeres cent places hi ha  vint-i-nou institucions europees, la resta són nord-americanes i asiàtiques. En primer lloc es classifica l'Institut de Tecnologia de Califòrnia, seguit per la Universitat de Harvard, la Universitat d'Stanford, la Universitat d'Oxford i la Universitat de Princeton.

El rànquing THE indica la posició absoluta de les primeres dues-centes millors universitats i els segments en què es situen la resta, fins a les 400 millors universitats del món, entre les quals hi ha vuit universitats espanyoles.

Tres universitats catalanes entre les cent millors europees

De les vuit universitats espanyoles més ben situades, tres són catalanes: Universitat de Barcelona (UB) i Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) en el segment [201-225], i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) en la franja [351-400].

De la resta de l'Estat, la universitat amb més bona puntuació ha estat la Universitat Autònoma de Madrid (UAM) en la franja [276-300], seguida de la Universitat de Saragossa (UNIZAR) i de València (UV) ambdues dins la franja [351-400].

A escala europea el centre més ben situat és la Universitat d'Oxford, en quart lloc, seguida de prop per la Universitat de Cambridge, que ocupa el sisè lloc. La UPF és la primera universitat espanyola en el rànquing europeu,dins el qual  es situa en el 77è. lloc, i és confirma la prevalença catalana dins del sistema universitari espanyol, atès que la UPF, la UB i la UAB es situen entre les primeres 100 universitats europees.

La UPF destaca en producció científica i internacionalització

La metodologia d'anàlisi que s'utilitza en el THE inclou tretze indicadors que fan referència a cinc categories principals: docència (30%), recerca (30%), impacte dels treball publicats (30 %) -nombre de citacions-, internacionalització -tant d'estudiants com de professors- (7,5 %), i transferència de coneixement i innovació (2,5%), cadascuna de les quals -com s'indica numèricament- té un pes específic a l'hora de fer el còmput global.

A l'igual que en l'anterior edició (2010), una de les categories que el rànquing pondera més alt és precisament la categoria en què la UPF ha destacat més. És la que té en compte la influència dels treballs publicats a revistes d'impacte, que ha augmentat en puntuació (de 84,7 a 87,6), la qual cosa reflecteix la qualitat dels treballs realitzats que esdevenen de referència per a la resta de la comunitat científica.

La següent millor puntuació l'ha obtingut en la valoració de la internacionalització de professors i estudiants, indicador en què també a augmentat la seva puntuació respecte a l'anterior rànquing (de 44.1 a 54.3). Les puntuacions obtingudes per a la resta de categories ha estat: transferència de coneixement i innovació (37.6), docència (23.4) i recerca (16.1); tot plegat dóna una puntuació global per a la UPF de 43.1.

Altres e-notícies relacionades:

La UPF se situa entre les 200 millors universitats del món

La UPF consolida i millora la seva posició entre les 500 millors universitats del món

La UPF lidera el rànquing espanyol en ciències socials del THES

La UPF entra al CHE-ExcellenceRanking 2009 en ciències socials