Vés enrere El campus del Poblenou acull el 20è. congrés de la Sociedad Española de Periodística

La trobada, sota el títol "Periodismo actual y futuro. Investigación, docencia e innovación", va estar coorganitzada juntament amb la Facultat i el Departament de Comunicació de la UPF i va aplegar més de 200 ponents.
20.06.2014

D'esquerra a dreta: Concha Edo, Jaume Casals, Miquel Rodrigo i Sergi CortiñasEl 13 i 14 de juny la Sociedad Española de Periodística (SEP) va celebrar el seu vintè congrés al campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra, sota el títol "Periodismo actual y futuro. Investigación, docencia e innovación".

La trobada, coorganitzada conjuntament amb el Departament i la Facultat de Comunicació de la UPF, va voler ser un punt de reflexió sobre el món del periodisme i la comunicació en general.

La inauguració del XX Congreso Internacional de la Sociedad Española de Periodística, que va reunir més de 200 ponents de renom internacional per presentar les seves últimes recerques, va estar presidida per Jaume Casals, rector de la UPF, i va tenir lloc el 13 de juny a l'auditori del campus del Poblenou.

Hi van ser presents Miquel Rodrigo, director del Departament de Comunicació de la UPF; Concha Edo, presidenta de la SEP i Sergi Cortiñas, professor del Departament de Comunicació de la UPF i president del congrés.

Seguidament, Peter Golding, editor de la revista acadèmica European Journal of Communication i professor de la Universitat de Northumbria (Newcastle, Regne Unit), va impartir la conferència inaugural "Research in Media and Communications -some thoughts on publication and development". La presentació del ponent i moderació de la sessió va anar a càrrec de Josep Fernández Cavia, professor del Departament de Comunicació de la UPF.

Comunicacions, conferències i un debat sobre el periodisme del futur

Imatge que oferia l'auditori del campus del Poblenou durant la inauguracióAquest congrés, que va servir per homenatjar Josep M. Casasús, cofundador de la SEP, amb motiu del seu pas a professor emèrit de la UPF, es va allargar durant tot el divendres 13 i el dissabte 14 al matí, i el programa va alternar  diferents comunicacions a partir de sessions paral·leles, a més d'incloure conferències plenàries i l'assemblea de socis de la SEP.

Va destacar la taula rodona " ¿Cómo será el periodismo en el año 2050?", que va comptar amb la participació de Javier Díaz Noci, catedràtic de Periodisme de la UPF, que també va fer de moderador; els periodistes Milagros Pérez Oliva (El País) i Enric Sierra (La Vanguardia) i Lucía Castellón, professora de la Universitat Mayor de Xile.

Yariv Tsfati, professor de la Univesitat Haiga d'Israel i expert en opinió pública i escepticisme mediàtic, va impartir la conferència de clausura, sota el títol "Should We Trust Trust? What Journalists and Schoars Can Learn from media Trust Research". Finalment, Concha Edo, Sergi Cortiñas y Xavier Ruiz-Collantes, degà de la Facultad de Comunicació, van pronunciar unes paraules de cloenda.

La Sociedad Española de Periodística (SEP), fundada l'any 1989, té com a finalitat el cultiu dels estudis que tenen per objecte la comunicació periodística, i està composta per investigadors i docents universitaris.