Vés enrere La UPF, 13a. millor universitat del món entre les de menys de 50 anys

La UPF, 13a. millor universitat del món entre les de menys de 50 anys

La Universitat puja dotze posicions en aquesta nova edició del rànquing que publica, anualment i des del 2012, la revista Times Higher Education.
30.04.2014

La revista Times Higher Education (THE), que elabora un dels rànquings universitaris de més prestigi i influència mundials, ha publicat la tercera edició del rànquing " 100 Under 50", un llistat de les cent primeres universitats de tot el món de menys de 50 anys d'antiguitat. La UPF és la 13a. a nivell global, la 7a. a nivell europeu i la 1a. espanyola, millorant la seva posició respecte a l'edició anterior.

Evolució de la posició de la UPF al rànquing "100 Under 50" del Times Higher Education

THE Ranking de les 100 millors universitats del món amb menys de 50 anys

Una metodologia més "objectiva" per avaluar les més joves

La primera edició del rànquing "100 Under 50" es va publicar el maig del 2012 amb l'objectiu de provar que, per a algunes universitats, era possible demostrar l'excel·lència en un període de temps relativament curt. Segons els seus impulsors, alhora, el rànquing resultava una eina interessant per avaluar quins sistemes d'educació superior emergien enmig de l'hegemonia del Regne Unit i dels EUA en aquest camp.

El rànquing "100 Under 50" empra les mateixes cinc categories i tretze indicadors que el rànquing general. El pes de les cinc categories és idèntic en ambdós rànquings però, en el cas de les més joves, es resta pes als indicadors relatius al "prestigi" acadèmic de la institució (que s'obtenen a partir d'enquestes) en detriment d'altres indicadors "més objectius".

En síntesi, les cinc categories i indicadors emprats són:

• Investigació: volum, ingressos per recerca i reputació (30%)
  • Cites: influència de la investigació (30%)
  • Docència: reputació, ràtio estudiants/professors, ràtio estudiants de doctorat/de grau; estudiants premiats per una altra institució/nombre de PDI; ingressos en docència/PDI (30%)
  • Internacionalització: de les persones (estudiants i PDI) i de la recerca (7,5%).
  • Ingressos procedents de la indústria i innovació (2,5%)