Vés enrere L'A4U consolida les estratègies de promoció internacional conjuntes

L'A4U consolida les estratègies de promoció internacional conjuntes

Recentment va tenir lloc la reunió de la junta directiva de l'Aliança, formada per les universitats Pompeu Fabra i Autònoma de Barcelona, i Carlos III i Autònoma de Madrid, en què es va parlar sobre el nou grau conjunt en Filosofia, Política i Economia.
07.04.2011

D'esquerra a dreta: Daniel Peña (UC3M), Ana Ripoll (UAB), José María Sanz (UAM) i Josep Joan Moreso (UPF)L'associació Aliança 4 Universitats (A4U), composta per les universitats Autònoma de Madrid (UAM), Autònoma de Barcelona (UAB), Carlos III de Madrid (UC3M) i Pompeu Fabra (UPF) de Barcelona, es va reunir el passat 5 d'abril a la Universitat Autònoma de Madrid per celebrar la seva junta directiva.

En el transcurs de la trobada, Ana Ripoll, rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona i presidenta de l'Aliança, va insistir en la necessitat d'avançar en el projecte de formació per a la inserció de doctors i en la planificació de les activitats culturals i d'extensió universitària conjuntes dins el Campus d'Excel·lència Internacional 2011.

L'ordre del dia incloïa, entre altres assumptes, l'estat de la titulació conjunta de grau en Filosofia, Política i Economia i els acords realitzats sobre aquest tema en les reunions del grup de treball; les estratègies de promoció internacional conjunta, especialment les realitzades amb universitats índies i brasileres, així com la participació de l'A4U en la Fundació Consell Espanya-Índia.

Tots els punts van ser aprovats per unanimitat per la junta directiva de l'Aliança 4 Universitats, composta per José María Sanz, rector de la Universitat Autònoma de Madrid; Ana Ripoll, rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona; Daniel Peña, rector de la Universitat Carlos III de Madrid i Josep Joan Moreso, rector de la Universitat Pompeu Fabra.

El grau conjunt en Filosofia, Política i Economia, en marxa

Una de les aportacions més destacades de l'A4U ha estat l'inici del disseny d'un grau conjunt en l'àmbit de les Ciències Socials, i més concretament, un grau en Filosofia, Política i Economia. Es tracta d'una titulació transversal, dirigida a un reduït nombre d'estudiants -entre 30 i 40- que cursarien els seus estudis entre Barcelona i Madrid i l'inici del qual està previst per al curs 2012-2013.

La inserció laboral dels futurs graduats s'encaminarà cap als àmbits següents: política, periodisme i mitjans de comunicació, indústria, educació, direcció d'empreses, consultoria i relacions públiques, serveis diplomàtics, governs autonòmics i locals, o organismes internacionals (OG, ONG).

L'Aliança 4 Universitats va ser creada l'any 2008 amb l'objectiu de recolzar la internacionalització i promoure l'excel·lència de les activitats de les quatre universitats integrants, fomentar la mobilitat de professors i doctors i impulsar projectes tant en l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES) com en l'Espai Europeu de Recerca (EER). L'Aliança és un dels socis estratègics del projecte CEI UPF - Icària.