Vés enrere Núria Sebastián Gallés, nova vicepresidenta del Consell Europeu de Recerca

Núria Sebastián Gallés, nova vicepresidenta del Consell Europeu de Recerca

La catedràtica de Psicologia Bàsica del DTIC serà la responsable de l'àrea d'Humanitats i Ciències Socials de la principal organització europea de finançament de la recerca.
23.01.2014

Segons s'ha fet públic avui, la professora Núria Sebastián Gallés és la nova vicepresidenta del Consell Europeu de Recerca (ERC sigles en anglès).

Elegida pel Consell Científic de l'ERC, la professora Núria Sebastian Gallés s'unirà als dos vicepresidents ja nomenats, els professors Pavel Exner  i Carl-Henrik Heldin, responsables de les àrees de Física i Enginyeria i de Ciències de la Vida, respectivament, per ajudar el president d'ERC, professor Jean-Pierre Bourguignon, nomenat a primers de 2014. L'àrea d'expertesa de la qual Núria Sebastian serà responsable serà la d'Humanitats i Ciències Socials.

sebastian_nuriaEl  Consell Europeu de Recerca és el primer organisme paneuropeu de finançament de la recerca a les fronteres del coneixement. El seu objectiu és estimular l'excel·lència científica a Europa fomentant la competència entre els millors investigadors i els més creatius, de qualsevol edat i nacionalitat.

Núria Sebastián Gallés és pionera en la recerca de l'aprenentatge bilingüe en nadons, que actualment desenvolupa la seva recerca a la Universitat Pompeu Fabra  com a directora del grup en Adquisició i Percepció de la Parla (SAP) al Centre de Cognició i Cervell.  A finals del 2012, va ser nomenada membre del Consell Científic de l'ERC, càrrec que ha desenvolupat fins a l'actualitat.

Una brillant trajectòria acadèmica i professional

Núria Sebastián Gallés va obtenir el doctorat en Psicologia Experimental a la Universitat de Barcelona l'any 1986. Després d'una formació postdoctoral a l'Institut Max Planck i al CNRS a París, va ser nomenada professora associada a la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona l'any 1988 i professora titular l'any 2002.

El 2009, va passar a la Universitat Pompeu Fabra on ara és catedràtica de Psicologia Bàsica del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC). A més, la professora Núria Sebastian dirigeix l'Escola de Doctorat de la UPF, des de juliol del 2013.

Ha estat investigadora invitada a diversos centres de recerca, com ara l'IRCS de la Universitat de Pennsilvània, l'ICN de l'University College a Londres i la Universitat de Chicago. Ha estat reconeguda internacionalment amb el premi de la Fundació James S. McDonnell (programa "Bridging Mind, Brain and Behavior") el 2001 i va impartir les prestigioses "Nijmegen Lectures" el 2005. El 2009 va obtenir el premi Acadèmia d'ICREA i el 2012 la medalla Narcís Monturiol con a reconeixement de la seva contribució científica.

Va ser membre del grup consultiu de la iniciativa "Brain and Learning" de l'OCDE del 2002 al 2006. Fins a desembre del 2012 és presidenta de la Societat Europea de Psicologia Cognitiva. És coordinadora del consorci de recerca Consolider-Ingenio 2010, que investiga el bilingüisme i la neurociència cognitiva (BRAINGLOT) i està format per sis grups de recerca interdisciplinària (lingüistes, psicòlegs, metges, etc.).

Al  Centre de Cognició i Cervell de la Universitat Pompeu Fabra dirigeix el grup de recerca en Adquisició i Percepció de la Parla (SAP) centre en el qual treballa en l'estudi del procés d'aprenentatge de llengües centrat especialment en les poblacions bilingües. La recerca de laboratori comprèn infants i adults i les metodologies es basen en respostes de comportament, fisiològiques i de producció d'imatges cerebrals.

A finals del 2012 Núria Sebastián va ser designada membre de l'òrgan rector del Consell Europeu de Recerca com a membre del Consell Científic. Recentment,  la professora Isabelle Vernós, investigadora del Centre de Regulació Genòmica (CRG), centre participat per la UPF, ha passat a formar part del Consell Científic de l'ERC.

Altres e-notícies de recerca relacionades:

Núria Sebastián ha estat designada membre de l'òrgan rector del Consell Europeu de Recerca