Vés enrere La Pompeu Fabra es manté dins les 300 millors universitats del món, segons el QS World University Rankings 2015-2016

La Universitat, que se situa en el lloc 295, puja tres posicions respecte a l'edició de l'any anterior, i millora notablement pel que fa als indicadors de professorat internacional i cites per professorat.
15.09.2015

S'ha publicat l' edició 2015-2016 del QS World University Rankings, un llistat de 700 universitats de tot el món elaborat per l'empresa britància Quacquarelli Symonds (QS) en el qual la UPF se situa en la posició 295 (puja tres llocs respecte a l'edició anterior) i millora clarament en dos dels indicadors utilitzats per elaborar la classificació: el de Professorat internacional i el de Citacions per professorat.

Dades del rànquing referents a la UPF. Font QS World University Ranking La Universitat Pompeu Fabra conserva la sisena posició pel que fa a les universitats de l'estat espanyol (per darrere de les universitats de Barcelona (166a posició), Autònoma de Madrid (186), Autònoma de Barcelona (190), Complutense de Madrid (226) i Navarra (265) i ocupa el lloc 133 dins el context europeu.

Quant a les deu primeres posicions del rànquing, hi ha força equilibri entre les universitats dels EUA i de la Gran Bretanya (en una proporció de 5 a 4), i només hi ha una institució fora d'aquests dos països, com és l'ETH Zuruch - Swiss Federal Institute of Technology, en la novena posició. El rànquing està encapçalat pel Massachussets Institute of Technology (MIT), les universitats de Harvard, Cambridge i Stanford, el California Institute of Technology (Caltech) i la Universitat d'Oxford.

Millora en citacions i internacionalització del professorat

La classificació avalua la qualitat de la recerca i la docència, la contractació dels graduats o el grau d'internacionalització de cada centre, entre d'altres aspectres. Dels sis indicadors a partir dels quals s'elabora, la UPF (que puntua una mitjana de 42,6) ha millorat considerablement la seva puntuació en Professorat internacional (ha passat de 67,7 a 80,7) i en Citacions per professorat (puja de 43,9 a 51,4).

La puntuació que obté la Universitat en els altres indicadors s'ha mantingut bastant estable i és la següent: Reputació acadèmica (42,4), Reputació dels ocupadors (31,4), Estudiants internacionals (39.8) i Ràtio estudiants / professorat (30,3).

Quant a el valor relatiu que dóna el rànquing a cadascun d'aquests indicador s, destaca el de Reputació acadèmica (amb un 40%); Citacions per professorat, Ràtio entre professors i estudiants i Citacions per professorat (les tres amb un 20%); Reputació dels ocupadors (10%) i Professors i Estudiants internacionals (ambdues amb un 5%). Els dos índexs que fan referència a la reputació, tant acadèmica com dels ocupadors, es determinen a partir d'una enquesta.

Altres classificacions que elabora QS són el de les millors universitats joves (Top 50 Under 50 Years), en què la UPF ocupava en l' edició 2014 la posició número 31, i el rànquing per matèries (QS World University Rankings by Subject), la cinquena edició del qual es va publicar aquest 2015, i en què destacava la 23a. posició general dels estudis de l'àmbit de l'Economia de la UPF.

Altres e-notícies relacionades:

> La UPF, entre les millors universitats del món en nou disciplines