Vés enrere Constitució del Consell Empresarial del CEI UPF - ICÀRIA

Constitució del Consell Empresarial del CEI UPF - ICÀRIA

Forma part del desplegament operatiu del model de governança del Campus d'Excel·lència Internacional i aplega destacats empresaris vinculats als tres camps de coneixement de la Universitat.
28.07.2011

Albert Esteve, Teresa Garcia-Milà, Pedro Navarrete, Núria Basi, Ernest Sales, Àngel Simon i Josep Joan MoresoUn mes després de la primera sessió de treball amb els membres de l'agregació estratègica, el passat 3 de maig es va constituir el Consell Empresarial del projecte " Campus d'Excel·lència Internacional. UPF - Icària".

La creació del Consell Empresarial del CEI UPF respon a la voluntat de la Universitat d'incorporar la visió i les necessitats del sector econòmic i productiu al seu debat estratègic, tot detectant oportunitats per a la universitat, l'empresa i la societat.

En la primera part de la sessió de treball de prop de dues hores al campus de Poblenou, el rector de la UPF, Josep Joan Moreso; la presidenta del Consell Social, Núria Basi, i la vicerectora de Política Científica, Teresa Garcia-Milà, han presentat als assistents el projecte ICÀRIA, tot posant èmfasi en el Parc de Recerca UPF en Ciències Socials i Humanes.

El desplegament d'aquest parc, una de les actuacions destacades del CEI UPF, respon a l'aposta estratègica de la Universitat per posicionar-se com el primer parc científic en ciències socials i humanes del sud d'Europa. Des del teixit productiu, s'ha valorat de manera positiva aquesta aposta institucional per créixer verticalment, de manera focalitzada a partir de les pròpies fortaleses. Posteriorment, el debat s'ha centrat en els instruments necessaris per fomentar la transferència de coneixement, passant pel diàleg i la col·laboració entre ambdós sectors.

El Consell Empresarial del CEI UPF es composa d'alts càrrecs d'empreses dels diversos sectors amb presència dels estudis i de la recerca de la Universitat: Jesús Acebillo (Novartis), Josep Lluís Bonet (Consell Assessor, Fira de Barcelona / Freixenet); Pablo Cigüela (Santander); Emili Cuatrecasas (Cuatrecasas); Albert Esteve (Laboratoris Esteve);  Carlos Mas (PricewaterhouseCoopers); Pedro Navarrete (Sony España); Josep Oliu (Banc Sabadell); Ernest Sales (Hewlett Packard) i Àngel Simón (Agbar).

Altres e-notícies relacionades:

> Constitució de l'agregació estratègica del CEI UPF - ICÀRIA