Vés enrere Constitució de l'agregació estratègica del CEI UPF - ICÀRIA

Constitució de l'agregació estratègica del CEI UPF - ICÀRIA

Els socis estratègics del projecte amb què la UPF va obtenir la qualificació de Campus d'Excel·lència Internacional s'han reunit en una sessió de treball conjunta per abordar els reptes i oportunitats derivats del CEI.
12.04.2011

Foto de grup dels assistents a la reunió constitutiva de l'agregació estratègica del CEI UPFEl 21 d'octubre del 2010, la Universitat Pompeu Fabra va obtenir la qualificació de Campus d'Excel·lència Internacional (CEI) en una convocatòria promoguda pel Ministeri d'Educació per situar les universitats espanyoles d'excel·lència entre les millors d'Europa.

En la realització i l'execució del projecte " Campus UPF. Projecte Icària Internacional", la UPF va comptar amb el suport de socis estratègics que, en sis nivells diferents d'agregació (universitària, docent, de recerca i transferència, territorial, institucional i empresarial), dotaren de valor afegit el conjunt de la proposta.

Els representants d'aquestes institucions s'han reunit avui per primera vegada en una sessió de treball conjunta que ha tingut lloc al campus de la Ciutadella. Durant la reunió han abordat els reptes i les oportunitats que planteja el CEI, un instrument per fomentar la cooperació i la creació de sinèrgies entre aquestes entitats.

La sessió ha estat presidida pel rector de la UPF, Josep Joan Moreso, que en la seva intervenció inicial ha destacat les accions realitzades amb les agregacions universitàries UOC i A4U. Seguidament han intervingut la presidenta del Consell Social de la UPF, Núria Basi, que ha presentat el Consell Empresarial que es preveu constituir ben aviat en el marc del CEI UPF, i la rectora de la Universitat Oberta de Catalunya, Imma Tubella, que ha exposat el model de cooperació bimodal existent entre ambdues universitats.

Posteriorment, la vicerectora de Política Científica i coordinadora del projecte, Teresa García-Milà, ha presentat el model de governança definit per al CEI UPF - ICÀRIA. Aquesta estructura, dissenyada per garantir una òptima realització i seguiment del projecte, inclou, a més de l'agregació estratègica, el ja mencionat consell empresarial i un consell científic que serà constituït en breu.

La sessió ha finalitzat amb els torns d'intervenció d'alguns dels assistents a la trobada, els quals han agraït la iniciativa i han tornat a expressar el seu ple suport al projecte CEI UPF - ICÀRIA.

Les institucions membres de l'agregació estratègica del CEI UPF són: UOC, A4U, Barcelona GSE, IBEI, IDEC,  ESCI, Elisava, PRBB, CRG, IMIM, CREI, CREAL, CMRB, IBE, CSIC, CREMed, Barcelona Media, Phonos, Parc de Salut Mar, Fundació Pasqual Maragall, 22@ i l'associació 22@network.