Vés enrere

El rector de la UPF presenta els bons resultats en recerca al Consell Empresarial del CEI

Els investigadors de la Universitat destaquen per la seva competitivitat i aconsegueixen el 16% dels projectes finançats pel Consell Europeu de la Recerca.

28.03.2012

Carlos Mas, Pablo Cigüela, Josep Joan Moreso, Núria Basi, Àngel Lozano i José García MontalvoLa tercera sessió de treball del Consell Empresarial del CEI - UPF ICÀRIA ha servit per presentar als membres del consell els resultats en recerca de la Universitat.

Durant la seva exposició, el rector de la UPF, Josep Joan Moreso, ha destacat la productivitat científica dels investigadors de la UPF i la seva capacitat per atraure finançament en convocatòries competitives, sobretot a nivell europeu.

Així, els investigadors de la UPF que, representant a l'entorn de l'1% del professorat de tot l'Estat, aglutinen el 16% dels projectes finançats pel Consell Europeu de la Recerca, la màxima institució europea per promoure la recerca de frontera en tots els àmbits de coneixement.

El debat posterior, condicionat per l'actual context econòmic, ha permès posar sobre la taula vies alternatives per incrementar el finançament de la Universitat durant els pròxims anys. Entre les propostes discutides, l'establiment d'un fons d' endowment o una aposta decidida per l'estratègia Alumni que, d'acord amb els resultats obtinguts per les universitats nord-americanes de major prestigi, a més de fomentar el sentiment de pertinença a la institució, a llarg termini, podria incrementar substancialment els ingressos de la Universitat.

La relació entre el món de la universitat i l'empresa ha estat l'altre gran tema abordat durant la sessió. Així, els membres del consell han exposat la necessitat d'establir nous ponts de diàleg entre ambdues institucions i, entre les propostes sorgides, han destacat la possibilitat d'iniciar el contacte amb els estudiants durant el seu període formatiu, sota la coordinació d'un tutor acadèmic.

Finalment, durant la cloenda, la presidenta del Consell Social, Núria Basi, ha recordat l'activitat ja endegada per les empreses del Fòrum Social i Empresarial. La sessió, que ha tingut lloc a l'edifici Mercè Rodoreda -seu de centres de recerca de prestigi internacional com la Barcelona GSE o el CREI- ha comptat també amb la participació de José García Montalvo i Àngel Lozano, vicerectors de Política Científica i de Recerca, respectivament.

El Consell, que es reuneix en dues sessions de treball a l'any, es compon de les persones següents: Jesús Acebillo (Novartis); Josep Lluís Bonet (Consell Assessor, Fira de Barcelona / Freixenet); Pablo Cigüela (Santander); Emili Cuatrecasas (Cuatrecasas); Albert Esteve (Laboratoris Esteve); Carlos Mas (PricewaterhouseCoopers); Pedro Navarrete (Sony España); Josep Oliu (Banc Sabadell); Ernest Sales (Hewlett Packard) i Àngel Simón (Agbar).

Multimèdia

Categories: