Vés enrere El rànquing de la Unió Europea situa la UPF com la universitat jove amb millor activitat recercadora

La nova classificació posa en relació l'activitat recercadora de les institucions i la seva edat. En la seva anàlisi, U-Multirank destaca els resultats d'algunes universitats joves com la UPF, amb una activitat recercadora que "desafia" les institucions més antigues.
04.11.2015

u-multirank joves

U-Multirank, l'instrument creat el 2008 per la Unió Europea per avaluar i comparar l'activitat de les universitats, ha publicat avui una classificació que  posa en relació l'activitat recercadora d'aquestes amb la seva edat.

En la seva anàlisi, el rànquing assenyala que, malgrat que les universitats més antigues tendeixin a obtenir millors resultats en recerca, hi ha algunes universitats joves que "estan revertint aquesta tendència". Entre aquestes, el rànquing destaca els resultats obtinguts per la UPF, que se situa com la millor universitat del món amb menys de 35 anys.

Una metodologia multidimensional i quatre grups d'edat

En aquesta classificació, U-Multirank ha avaluat  més de 1.200 universitats de tot el món distribuïdes en quatre categories d'edat: les fundades abans de 1870; entre 1870 i 1945; entre 1945 i 1980; i després de 1980.

Per elaborar el rànquing s'han tingut en compte quatre indicadors específics de recerca (índex de cites; nombre total de publicacions; nombre de publicacions relativitzat per la mida de la institució; publicacions més citades) i tres indicadors més vinculats a la innovació, la internacionalització i el compromís amb el territori però amb incidència sobre la capacitat investigadora (les publicacions amb empreses; les publicacions en col·laboració internacional; i les publicacions en col·laboració regional).

El passat mes de març, U-Multirank va publicar la seva classificació general. En aquella ocasió, d'un total de 582 universitats avaluades , la UPF es va situar com la novena millor universitat europea.