Vés enrere El projecte Prometeus obté el premi Barcelona Innovació Educativa 2018

El projecte Prometeus obté el premi Barcelona Innovació Educativa 2018

Mònica Figueras, vicerectora per la direcció de projectes de compromís social i igualtat; Manel Jiménez, director acadèmic del CLIK, i Carme Hernández, pedagoga del CLIK, coordinadora d’aquest projecte a la UPF, van recollir el premi el passat 14 de maig al Saló de Cròniques de l’Ajuntament de Barcelona.

16.05.2018

Aquest any l’Ajuntament de Barcelona ha convocat per primer cop els Premis Barcelona Innovació Educativa, uns guardons que promouen projectes de millora educativa que obrin l’escola a la ciutat i que defensin la inclusió social en l’educació. Entre els 16 projectes guardonats, Prometeus ha resultat el guanyador de la modalitat Projectes d’àmbit districtes, a Ciutat Vella.

Prometeus, un projecte impulsat des del Center for Learning Innovation and Knowledge (CLIK), és un pla d’acció que facilita l’accés i l’estada dels estudiants de secundària del Raval a les universitats, tot posant en valor la innovació educativa al servei de l’equitat. Els estudiants que hi participen tenen, a més, la oportunitat d’optar al programa beques salari de la UPF, uns ajuts econòmics que cobreixen la matrícula dels estudis i que doten els estudiants d’una compensació econòmica mensual durant el grau.

Els agents involucrats en l’èxit del programa Prometeus són els següents:

• Impulsors del projecte: Associació Educativa Integral del Raval (AEI Raval) i el Periódico El Raval.

• Instituts participants: Institut Milà i Fontanals i Institut Miquel Tarradell. Són els centres de secundària receptors del projecte.

• Taula de seguiment: Districte de Ciutat Vella, Consorci d’Educació de Barcelona, Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB). La taula de seguiment està formada per les institucions que dissenyen, impulsen i garanteixen que el projecte Prometeus es desenvolupi segons la seva finalitat. Fan també el seguiment als alumnes participants i revisen els procediments de treball compartits.

• Grup motor: Universitat Pompeu Fabra (UPF), Universitat de Barcelona (UB), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Les funcions del grup motor de Prometeus són construir una visió estratègica del projecte, elaborar un banc de recursos sobre les activitats complementàries, fer el seguiment de les dades per tal d’avaluar els resultats (eficàcia i eficiència) i l’impacte del projecte i transferir l’experiència a altres territoris de la ciutat.