1r. Aprovació de l’acta de la sessió de 10 de novembre del 2020.

2n. Informe de rector.

3r. Ordenació de la propera sessió del Claustre.

4t. Proposta d’aprovació del procediment per a la celebració telemàtica del Claustre universitari.

5è. Torn obert de paraules.

Primer. De conformitat amb el que preveu l'article 5, del Reglament del Claustre, s'acorda admetre la incorporació a l'ordre del dia els temes a debat, declaracions i mocions següents:

• Tema a debat núm. 1 (Ponent: Eduard Pla Farriol). “Informe sobre la situació del català a la UPF.”

S’acorda l’admissió del tema a debat tot sol·licitant als signants de la moció per mitjà del seu ponent que la proposta de tema a debat s’incorpori al Claustre com una moció.

• Declaració núm. 1 (Ponents: Mercè Lorente i Ferran Piqué). Declaració́ del Claustre de la UPF en denúncia de la injustícia de les actuacions del tribunal de Comptes vers antics membres del govern català i adhesió́ a la Declaració́ de l’Institut d’Estudis Catalans aprovada el 23 de juny de 2021.

S’acorda l’admissió de la moció.

• Moció núm. 1 (Ponent: Ester Rocabayera) “sobre la defensa dels principis rectors i dels fins establerts als seus estatuts”.

S’acorda l’admissió de la moció.

• Moció núm. 2 (Ponent: Mireia Arguijo Badia) “sobre el compromís per a fer efectiva la vehicularitat del català i fomentar-ne activament l’ús a la Universitat Pompeu Fabra”.

S’acorda l’admissió de la moció.

• Moció núm. 3 (Ponent: Dunia Madhoun Maarad) “sobre l’ampliació de l’horari de la Biblioteca”.

S’acorda l’admissió de la moció.

• Moció núm. 4 (Ponent: Marcel Marabelli Puig) “sobre la compaginació dels estudis amb l’àmbit laboral”.

S’acorda l’admissió de la moció.

• Moció núm. 5 (Ponent: Maria Compte Reixach) “sobre el posicionament del Claustre en contra de la Llei Orgànica de Sistema Universitari (LOSU)”.

S’acorda l’admissió de la moció,tot sol·licitant als signants de la moció per mitjà de la seva ponent que en la moció es modifiqui la paraula “Llei per “avantprojecte de Llei”.

• Moció núm. 6 (Ponent: Miquel Amengual Moreno) “sobre la modificació del sistema informàtic de publicació d’horaris”.

S’acorda l’admissió de la moció.

Segon. La Mesa acorda que la declaració i les mocions siguin debatudes en l’ordre següent:

Declaració: Declaració en denúncia de la injustícia de les actuacions del Tribunal de Comptes vers antics membres del govern català i adhesió a la Declaració de l'Institut d'Estudis Catalans aprovada el 23 de juny del 2021. Ponents: Mercè Lorente i Ferran Piqué.

Mocions:

• Informe de la situació del català a la UPF. Ponent: Eduard Pla Farriol.
  • Compromís per fer efectiva la vehicularitat del català i fomentar-ne activament l'ús a la UPF. Ponent: Mireia Arguijo Badia.
  • Defensa dels principis rectors i dels fins establerts als Estatuts de la UPF. Ponent: Ester Rocabayera.
  • Posicionament del Claustre en contra de la LOSU. Ponent: Maria Compte Reixach.
  • Ampliació horari Biblioteca. Ponent: Dunia Madhoun Maarad.
  • Compaginació estudis amb l'activitat laboral. Ponent: Marcel Marabelli Puig.
  • Modificació del sistema informàtic de publicació d'horaris. Ponent: Miquel Amengual Moreno.

Tercer. S’incorpora un nou punt 4t. a l’ordre del dia de la sessió del Claustre universitari d’1 de desembre del 2021, amb la denominació “Declaració i mocions del Claustre”.

Quart. Com a conseqüència del nou punt 4t. de l’ordre del dia, el punt “Torn obert de paraules” passa a ser el nou punt 5è. de l’ordre del dia de la sessió del Claustre universitari d’1 de desembre del 2021.

Cinquè. La Mesa acorda la publicació d’aquest acord i, de conformitat amb l’article 5.8 del Reglament de Claustre, si els promotors de la inclusió d’un punt de l’ordre del dia discrepen de la decisió adoptada per la Mesa del Claustre respecte de les propostes d’inclusió de nous punts en l’ordre del dia, en poden demanar la reconsideració per escrit adreçat a la Mesa en el termini de dos dies hàbils des que es publica l’acord de la Mesa. La Mesa ha de resoldre abans de la sessió del Claustre amb una resolució motivada. Aquesta resolució exhaurirà la via administrativa sense perjudici de la interposició potestativa d’un recurs de reposició davant la Mesa mateixa.

Sisè. S’acorda que l’informe del rector es posi a disposició dels membres del Claustre amb 48 hores d’antelació del dia de la sessió (1 de desembre del 2021).

Setè. La Mesa acorda que en la intervenció dels ponents sigui d’un màxim de 5 minuts, les respostes siguin d’un màxim de 2 minuts i les rèpliques d’un màxim de 3 minuts.