Vés enrere L’External Advisory Board, el comitè d’excel·lència científica del Departament d’Enginyeria, visita la nostra universitat per fer-ne la seva avaluació periòdica

El dijous 9 i el divendres 10 de maig, el departament d’enginyeria va rebre la visita d’una selecció d’investigadors i professionals que avaluen els nivells d’excel·lència científica realitzada al nostre departament.

L’External Advisory board (EAB) del Departament d’Enginyeria de la Universitat Pompeu Fabra va ser creat el 2013 amb l'objectiu d'ajudar el Departament a assolir una millor excel·lència en la seva tasca docent i investigadora i promoure el seu reconeixement internacional.

Els membres d'aquest comitè són seleccionats segons diversos criteris, com l'excel·lència científica, la consonància amb la visió estratègica del departament, la seva internacionalització, la cobertura de les àrees de recerca del Departament, així com el balanç de gènere i de sector (acadèmic i industrial).

Els membres actuals són la Dra. Núria Oliver, Scientific Director and Co-Founder of ELLIS Alicante, Chief Scientific Advisory a la Fundació Vodafone i Chief Data Scientist a la Data Pop alliance; el Dr. David Harel, president de l'Acadèmia de Ciències i Humanitats d'Israel; el director del Mobile World Capital Barcelona Francesc Fajula; la professora Elisa Bertino, de la Universitat Purdue; Natalia Olson Urtecho, Director of Government Innovation & Growth a Start-up Sherpas. A la visita ha participat Cristina Espa de l’Agència Estatal de Recerca. Alison Noble, Teknikos Professor d’Enginyeria BIomèdica a la Universitat d’Oxford, no ha pogut participar en aquesta visita per motius d’agenda.

Entre els membres històrics d'aquest consell destaquen alguns noms com el Dr. Antonio Torralba, professor de l’institut tecnològic de Massachusetts; el Dr. Ioannis Maghiros, cap de la Unitat de Societat de la Informació del Joint Research Center de la Comissió Europea;  Moshe Vardi, Catedràtic a Rice University; Xavier Amatriain, VP of Product, Core ML/AI a Google; Hugo Zaragoza, Principal Scientist at Amazon; Dr. Robert Zatorre, catedràtic del Departament de Neurologia i Neurocirurgia de la Universitat de McGill; o Shimon Ullman, catedràtic de l’institut de Weizmann de Ciència;

Durant la seva estada, els membres del comitè han avaluat diverses qüestions rellevants, com les polítiques per a l'atracció i retenció de talent investigador, l'impacte de les activitats del Departament i altres aspectes clau per al seu desenvolupament i excel·lència.

Després de les reunions i presentacions pertinents, els membres del consell han elaborat un informe que han compartit amb la direcció del Departament, així com amb el seu Consell, per tal d'incorporar-ne les recomanacions al programa estratègic.

Aquesta visita representa una oportunitat única pel Departament d’Enginyeria d'obtenir un feedback de gran valor per part de reconeguts experts en el camp de la tecnologia, la qual cosa contribuirà a reforçar la seva posició com a institució d'excel·lència en l'àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació.