Vés enrere El Hacklab de la UPF presenta els seus projectes en la Segona Jornada Hacklab

El Hacklab de la UPF presenta els seus projectes en la Segona Jornada Hacklab

09.05.2018

El 19 d’abril va tenir lloc la Segona Jornada Hacklab, una iniciativa integrada dins del projecte Hacklab, en què estudiants universitaris provinents de disciplines diferents col·laboren conjuntament per idear projectes al voltant de temes com la tecnologia, la comunicació o les arts digitals.

Al llarg de la jornada, els estudiants de la UPF van poder assistir a set hacktalks, corresponents als projectes que s’han gestat fins ara dins del Hacklab:

• Un gomet vermell: Campanya solidària per recollir beneficis per la ONG “Pallapupes” que ajuda a combatre la solitud i la por dels nens hospitalitzats amb humor i fa dels hospitals uns espais més humans i amables. Projecte guanyador del Premi Hacklab.

• Pompeu.cat: Xarxa social de la Universitat Pompeu Fabra que busca establir un enllaç constant entre l’estudiant i la universitat amb l’objectiu de difondre recursos i crear comunitat.

• The pizza situation: Joc de simulació que adverteix dels perills de fer un mal ús de les xarxes socials.

• GameSquare: Plataforma digital de compravenda de videojocs i videoconsoles per a smartphones.

Durant la jornada també va presentar-se dues des iniciatives socioculturals de la UPF adreçades als estudiants de grau:

• Lliga de debat: Conjunts de sessions formatives en oratòria i posteriors debats on estudiants de diferents graus discuteixen sobre un tema i competeixen per ser el millor orador.
  • Projecte Horitzons: Iniciativa social en què estudiants de la UPF visiten instituts de secundària per parlar-los sobre la universitat i incorporar-la, així, al seu imaginari i les seves opcions de futur.

La Segona Jornada Hacklab va ser organitzada per les Unitats de Suport a la Qualitat i la Innovació Docent (USQUIDs) i el Centre per a la Innovació en Aprenentatge i Coneixement (CLIK).

Per saber-ne més: