Vés enrere

Plaça de la Mercè, 10-12

C.e: [email protected]

Funcions

El vicerector o vicerectora de Compromís Social i Sostenibilitat coordina i supervisa, sota la direcció del rector, les matèries següents:

• La cooperació per al desenvolupament, les accions solidàries i el voluntariat
  • Les polítiques d’inclusió i igualtat
  • La promoció de la salut i la prevenció de riscos laborals
  • L’estratègia de sostenibilitat mediambiental i l’Agenda 2030

Nota biogràfica

Ester Oliveras Sobrevias

Doctora per la Universitat Central de Lancashire (Regne Unit), el 1999. És professora agregada en Economia Financera i Comptabilitat al Departament d'Economia i Empresa El mateix 1999, es va incorporar a la UPF com a investigadora tenure-track i va obtenir una posició permanent el 2005. Ha fet estades acadèmiques a la Universitat de Linköping (Suècia) durant els anys 2000 i 2001, a l’Imperial College (Regne Unit) el 2014, a la Universitat d'Edimburg (Regne Unit) el 2015 i a la Universitat de Nova York (Estats Units) el 2018.

Els seus interessos inclouen la comptabilitat financera i de gestió. Més recentment, i gràcies a la seva implicació en responsabilitats docents, la seva recerca s'ha ampliat per incloure la innovació en l'aprenentatge universitari. Ha publicat en revistes de comptabilitat i d’educació i també ha contribuït amb els seus coneixements en diversos llibres.

Des de l'any 2003, és reponsable de l'àrea docent de comptabilitat a la UPF. Ha estat vicedegana de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials (2009-2016) i delegada del rector per a la sostenibilitat (2017-2021). Ha impulsat la Yunus Social Business Network, que ha dirigit entre el 2015 i el 2018. Aquesta xarxa és una aliança de vuit institucions acadèmiques amb seu a Barcelona, amb l'objectiu d'avaluar l'impacte del Programa de Ciutat de l'Empresa Social (SBC), a Barcelona. El programa SBC és una iniciativa del premi Nobel Muhammad Yunus, que està present en diverses ciutats del món.

Actualment, és membre de la Junta de Govern de Col·legi d'Economistes de Catalunya i dirigeix ​​el postgrau en Responsabilitat Social Corporativa a la Barcelona School of Management.

Ha estat nomenada pel rector en data 28 de maig del 2021.